راه‌اندازی رصدخانه فناوری در دستور کار وزارت علوم

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد رصدخانه علم و فناوری، گفت: در این طرح از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شبکه ایرانیان خارج از کشور و پارک‌های علم و فناوری در راستای رصد نوآوری و فناوری‌های موجود در کشور استفاده می‌شود.

دکتر امید رضایی‌فر در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه گفت: با توجه به  رویکرد جدید معاونت فناوری وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری،  در خصوص همکاری با بازیگران حوزه‌های مرتبط یا نوآوری و فناوری،  این تفاهم نامه همکاری سه جانبه میان معاونت فناوری  وزارت علوم،  سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران  و موزه علم و فناوری به امضا می رسد.

وی امضای این تفاهم‌نامه را گام مؤثری در ایجاد زیر ساخت‌هایی برای توسعه علم و فناوری و فرهنگ سازی در حوزه نوآوری دانست و اظهار کرد: یکی از اهداف امضا این تفاهم نامه، راه اندازی رصدخانه علم و فناوری است که طی آن قرار است از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان،  شبکه ایرانیان خارج از کشور و پارک های علم و  در راستای رصد نوآوری و فناوری های موجود در کشور استفاده می شود.

رضایی‌فر، تعریف و اجرای پروژه‌های پیشران و کلان بر اساس مزیت های سرزمینی و بومی را از ویژگی‌های اجرای فرایند رصدخانه علم و فناوری نام برد.

سرپرست معاونت فناوری وزارت علوم  ایجاد و راه اندازی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه را از دیگر اهداف این تفاهم نامه ذکر کرد و گفت:  نمایشگاه دائمی فناوری و نوآوری با استفاده از ظرفیت پارک ها در سراسر کشور و قرار است در این بخش فضاهای خالی به راه اندازی نمایشگاه اختصاص داده شود.

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم ادامه داد: برنامه دیگر بازنگری فناوری های تاریخی ایران از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم نامه است که در کنار فضای نمایشگاه دائمی فناوری در محل موزه علم و فناوری اجرایی می شود.

رضایی‌فر تاکید کرد: برای اجرای این اهداف نیاز به همکاری معاونت فرهنگی و سازمان امور دانشجویان و معاونت فناوری وزارت علوم است‌ با اجرای این طرح موزه علم و فناوری تبدیل به نمادی از فناوری در قلب پایتخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا