نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از مینی ماینر الکتریکی ۲۰۲۳

بدون شک یکی از خاطره انگیزترین و نوستالژیک ترین خودروهای انگلیسی، مینی ماینر است که جدیدا شاهد عرضه نسخه های الکتریکی این محصول بودیم و به تازگی محصول ۲۰۲۳ این شرکت نیز رونمایی شد.

به گزارش سیناپرس، طرفداران مینی ماینر روز گذشته شاهد رونمایی از محصول جدید ۲۰۲۳ این خودرو بودند و بررسی ها نشان می دهد؛ علیرغم این که پیش‌بینی شده بود با نسخه های قبلی تفاوت چندانی ندارد اما آن چه در مراسم رونمایی دیده شد در واقع یک ICE Mini Hatch با باتری‌ هایی بود که جای موتور، مخزن سوخت و اگزوز را در مدل بنزینی می ‌گیرند.

البته، برد کوتاه مینی ماینر الکتریکی نسل اول یک نقص بزرگ برای آن محسوب می شد و خودروهای جدیدتری مانند فیات ۵۰۰، MG 4 و Cupra Born برد بالاتری نسبت به این محصول انگلیسی داشتند.

 نسل دوم مینی ماینرها اما بر اساس یک پلت فرم اختصاصی EV طراحی شده اند  که به عنوان بخشی از سرمایه گذاری مشترک با  شرکت خودرو ساز چینی Great Wall Motors توسعه یافته است. خوشبختانه، این خودروی دارای ۱۸۰ اسب بخار قدرت و باتری ۴۰ کیلووات ساعت دارای برد نظری حدود ۳۰۰ کیلومتر است، در حالی که Cooper SE دارای ۲۱۵ اسب بخار قدرت بوده و باتری ۵۴ کیلووات ساعتی آن قادر به طی کردن مسافت  است که منجر به مسافت پیش بینی شده در حدود ۳۸۵ کیلومتری است که بهبود قابل توجهی را نشان می دهد.

به گزارش سیناپرس، با وجود پلتفرم جدید مورد استفاده در این خودروی جدید، کوپر E کمی عریض ‌تر از نسخه قدیمی تر بوده و فاصله بین دو محور طولانی ‌تر است.

علیرغم اینکه بسته باتری این خودرو در زیر محفظه سرنشین قرار دارد، موقعیت رانندگی مینی ماینر جدید چندان مطلوب نیست و صندلی عقب هنوز دقیقاً برای نشستن بزرگسالان مناسب نیست.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: autocar

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل