نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توانمندی خلق ثروت با فناوری پیشرفته در کشور در حال ایجاد است

دکتر علی جعفریان روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز پزشک اظهار کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه توانست این دستگاه را تولید و به کشور کره جنوبی صادر کند.
وی به کاربردهای این دستگاه اشاره کرد و افزود: با ساخت دستگاه الکتروریس موفق به تولید الیاف نانو شدیم که در حوزه فیلتراسیون کاربرد دارد.
جعفریان به کاربردی کردن تحقیقات تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اولویت های معاونت های این مجموعه انجام تحقبقات کاریردی است که معاونت بهداشتی 19 پروژه کاربردی را اعلام کرد و 6 پروژه در دست اجراست.

**طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها قابل استفاده است
جعفریان همچنین گفت: خیلی از مطالب طب سنتی برای درمان برخی از بیماری ها با هزینه کم قابل استفاده است به شرطی که شواهد برای آنها تولید کنیم.
وی تاکید کرد که اگر بتوانیم شواهد برای این حوزه تولید کنیم – رشته طب سنتی می تواند کمک خوبی به سیستم سلامت کشور کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که وزارت بهداشت در حال ساماندهی این رشته است، افزود: آنچه توسط وزارت بهداشت مصوب شود، ما حتما در جهت اجرایی شدن آن کمک می کنیم.
جعفریان ادامه داد: بدون شک طب سنتی قسمت هایی قابل استفاده در حوزه سلامت مردم دارد اما باید پالایش شود و از هرگونه پیرایه رها شود و سپس در اختیار مردم قرار گیرد.

**هدفمندسازی پروژه های تحقیقاتی از مهمترین اولویت دانشگاه علوم پزشکی تهران است 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در جمع خبرنگاران گفت: هدفمندسازی پروژه های تحقیقاتی و توسعه ارتباط با سایر دستگاه ها از مهمترین اولویت های این مجموعه است.
مسعود یونسیان با بیان این که اقدامات انجام شده در این زمینه باید با شتاب بیشتر ادامه یابد، به افزایش تعداد پروژه های مشتری محور اشاره کرد و گفت: در این حوزه از لحاظ ارزش ریالی و هم از لحاظ تعداد شاهد افزایش بودیم. از لحاظ تعداد از 73 مورد در سال 1392 به 122 مورد در سال 1394 رسیده و از لحاط ارزش ریالی از 29 میلیارد ریال به 81 میلیارد ریال رسیده است
وی اظهارکرد که یکی از مراکز رشد فراورده های دارویی این مجموعه توانست 170 میلیون دلار صرفه جویی داشته باشد و محصولات دانش بنیان به مبلغ 90 میلیارد ریال صادر کند.
یونسیان تعداد مراکز رشد فعال این دانشگاه را 5 مرکز اعلام کرد و گفت: 34 واحد فناوری در این مراکز رشد مستقر هستند که در صورت تامین منابع مالی این تعداد افزایش می یابد.
معاون تحقیقات و فناوری دلنشگاه علوم پزشکی تهران اطهار کرد: شرکت های دانش بنیان این دانشگاه در سال گدشته 550 میلیارد ریال فروش داشتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل