نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چرا پس از به روزرسانی باید کامپیوتر را خاموش و روشن کنیم؟

احتمالا تا به حال بارها با پیام نیاز به آپدیت یا به روزرسانی سیستم عامل کامپیوتر یا موبایل خود برخورد کرده اید. در بسیاری از مواقع کاربران مجبور هستند دست کم برای مدتی این پیام را نادیده بگیرند زیرا به طور عادی پس از عملیات به روز رسانی، سیستم نیاز به ری استارت دارد.

به گزارش سیناپرس، خاموش و روشن کردن مجدد یک کامپیوتر بعد از عملیات به روز رسانی سیستم عامل ویندوز یکی از کارهایی است که منجر به خرد شدن اعصاب کاربر می شود. این موضوع در مورد بیشتر سیستم های عامل همچون اندرویید نیز صادق بوده و شاید بارها از خود پرسیده باشید دلیل این نیاز به خاموش و روشن کردن مجدد چیست.

از نظر فنی هنگامی که یک کامپیوتر در حال اجرای نرم افزار های مختلفی است، بیشتر برنامه ها را در حافظه خود بارگذاری می کند.

اگر ما بخواهیم همان نرم افزار را روی هارد دیسک یا درایو حافظه به روز رسانی کنیم، ممکن است برنامه دچار مشکل شود زیرا همه چیز به طور ناگهانی دچار تغییر شده و سیستم نمی تواند فایل هایی را که چند لحظه پیش آنجا بودند، دوباره پیدا کند. در واقع پس از آپدیت کردن یک سیستم عامل یا نرم افزار دیگر، نسخه موجود در حافظه کامپیوتر با نسخه موجود در هارد دیسک شما سازگار نخواهد بود. به این ترتیب با اجرای آن برنامه خطاهای زیادی ایجاد می شود و در نتیجه ممکن است رایانه شما از کار بیفتد.

به گزارش سیناپرس، مهندسین کامپیوتر برای حل این مشکل راهکاری بسیار ساده ارائه کرده اند و به همین دلیل ساده است که سیستم عامل ها برای جلوگیری از این امر، معمولا اصرار دارند که در صورت نیاز به به روز رسانی های عمده، نرم افزار در حال به روز رسانی را خاموش کرده و سپس با نصب نرم افزار جدید، کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنیم.

مترجم: رضوان خندان

منبع: sciencefocus

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل