نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دکتر کاظمی آشتیانی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت

در مراسم گرامیداشت روز استاد با حضور رییس جهاددانشگاهی در پژوهشگاه رویان تاکید شد: امروز در مکانی هستیم و سخن از دکتر کاظمی آشتیانی، استاد فرزانه ای است که تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت و پژوهشگاه رویان را تاسیس کرد که این کار جز با روحیه معلمی رخ نمی داد.

مراسم گرامیداشت روز استاد با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی امروز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه همزمان با روز معلم برگزار شد.

دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی در این مراسم با اشاره به این که باید جایگاه معلم را قدر دانست، گفت: امروز روز بزرگداشت استاد شهید مرتضی مطهری است که حق بزرگی بر بسیاری از معلمان و دانشجویان کشور دارد.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه اگر پیروزی انقلاب اسلامی  رخ داد به لطف هدایت و راهنمایی عزیزانی همچون استاد شهید مطهری بوداست ادامه داد: ماندگاری این استاد شهید به احترامی است که در این روز به معلم و استاد می شود.

وی همچنین با اشاره به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت: یکی از روش های موثر برای مدیریت جهادی برداشتن دیوار بین رییس و اعضا است.

رییس جهاددانشگاهی با توصیه به خواندن کتاب «روایت یک رویش» که گفتارهایی در رابطه با زیست جهادی دکتر کاظمی آشتیانی موسس پژوهشگاه رویان است،  اظهار کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی هایشان از دکتر کاظمی آشتیانی نام می‌برند، وی با کارهایی که انجام داده اند در مجامع علمی جایگاه کشور و جهاددانشگاهی را بالا برده است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های شخصیتی دکتر کاظمی آشتیانی که در کتاب «روایت یک رویش» آمده است، گفت: وی تبحر خاصی در جذب نخبگان داشت، اگر می خواهیم در هر سازمانی فعال باشیم باید بتوانیم این کار را انجام دهیم.

رییس جهاددانشگاهی با بیان اینکه  در وجود وی ناامیدی راه نداشت افزود: با توجه به این که در ژاپن تحصیل کردم به چشم خود دیدم که ژاپنی ها نیز همینگونه هستند و در کارهایشان ناامید نمی شوند.

وی افزود: دکتر کاظمی آشتیانی ارتباط خوبی با نیروهای خود داشت و برای همه احترام قائل بود. بین دوستانش مانند نگین بود.

جهاددانشگاهی و پژوهشگاه رویان مدالی بر سینه جریان علمی کشور است

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز در سخنانی اظهار کرد: خدا را شاکر هستم که در این روز یعنی روز گرامیداشت مقام معلم در خدمت معلمان و اساتید و دانش‌آموزان نخبه در پژوهشگاه رویان هستم. در جمع شما شاید نیازی نباشد خیلی به مقام‌ معلم اشاره کرد؛ چراکه هم‌خود شما معلمان خوبی را تجربه کردید و هم‌حتما آموزه های معلمان بلندقامت را به دست آورده اید و به جایگاه بلند علمی دست پیدا کرده اید.

وی با بیان این که خداوند متعال در اولین آیات الهی که بر قلب پیامبر(ص) نازل کرد، معلمی خود را به عالم نشان داد، گفت: پیامبر(ص) به اصحاب فرمودند که خداوند متعال مرا معلم منصوب کرده‌اند. نهضت علمی که به واسطه علم‌ دوستی اسلام در جهان ایجاد شد، ارزش متعالی بزرگی در‌ میان ‌مسلمانان داشت. البته بزرگ معلم عالم نیز شخص پیامبر اکرم(ص) بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که من بنده‌ای از بندگان محمد(ص) هستم و هیچ فردی نیز جز پیامبر(ص) نبود که علم را به حضرت امیر(ع) آموخت. پیامبر(ص) به دنبال باز کردن بندهای جهالت و خرافه بسته شده بر دست و پای انسان‌ها بوده است. اسلام دین مظلومی است و ما مسئولیت داریم تا این دین پاک و آراسته را به جوانان معرفی کنیم. پیامبر(ص) هیچ‌گاه اجازه نداد که خرافات وارد دین شود.

وی اظهار کرد: اگر جامعه قدر معلم را دانسته و معلم نیز قدر رسالت خود را بداند، جامعه گلستان خواهد شد. امروز در این مقطع که آحاد جامعه تحت تهاجم شدید فضاهای مختلف هستند، وجود معلم بسیار آرامبخش و پرورش دهنده جان‌ها است.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به این که جهاددانشگاهی و پژوهشگاه رویان مدالی بر سینه جریان علمی کشور است، بیان کرد: امروز باید مثال‌هایی در جامعه ما برای آموزش و معرفی الگوها ایجاد شود که پژوهشگاه رویان یکی از مکان‌هایی است که می‌تواند در این مهم‌‌‌ تاثیر فراوان داشته باشد. مجموعه رویان امروز یک‌ شجره طیبه است و در کنار تمامی تلاش‌های بزرگان این‌مجموعه خداوند متعال نیز به ایشان اخلاصی داده که کارها را به خوبی به پیش می‌برند.

تاسیس پژوهشگاه رویان جز با روحیه معلمی دکتر کاظمی آشتیانی رخ نمی داد

دکتر یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش نیز در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: امروز در مکانی هستیم و سخن از استاد فرزانه ای است که چنین پژوهشگاهی (پژوهشگاه رویان) را تاسیس کرد که این کار جز با روحیه معلمی رخ نمی داد.

 با بیان اینکه ارتباط آموزش و پرورش با پژوهشگاه رویان زمینه‌ای را فراهم کرد که دانش‌آموزان ما به دنبال علاقه و انگیزه‌شان بروند گفت: امیدواریم این ارتباط در آموزش و پرورش با سرعت بیشتری پیش برود.

خروج از نسخه موبایل