امشب ایستگاه بین المللی شاهد راهپیمایی فضایی است

امشب برای فضانوردان مقیم ایستگاه بین المللی فضایی، شب های پر کاری خواهد بود، زیرا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و در صورت عدم ایجاد مشکلات پیش بینی نشده، قرار است ماموریتی خارج از ایستگاه به شکل راهپیمایی فضایی انجام شود.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین فضانوردان این کشور که در ایستگاه فضایی به سر می برند قرار است در شب بین ۳ و ۴ مه (امشب بین ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت) عملیات پیاده روی فضایی انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: ماموریت پیش رو به عنوان بخشی از برنامه عملیاتی بخش روسیه ایستگاه بین المللی فضایی با هدف آماده ‌سازی تجهیزات این ایستگاه تحت برنامه روسیه، انجام می شود.

بر اساس این بیانیه، لباس ‌های فضایی اورلان روسیه نیز تحت آزمایش عملکردی قرار گرفته‌ اند و قرار است در ماموریت پیش رو از آن ها استفاده شود.

هدف این راهپیمایی فضایی کمک به انتقال محفظه قفل هوا از ماژول Rassvet به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره Nauka است. گفتنی است طی ماموریت حساس فوق الذکر، بازوی روباتیک ERA که توسط آندری فدیایف فضانورد مستقر در ایستگاه اداره می شود. وی موظف است قفل هوا را به حرکت در آورده و پتلین و پروکوفیف در خارج از ایستگاه آن را به آزمایشگاه متصل کنند.

گفتنی است این ماموریت مهم در ابتدا برای ۲۶ آپریل برنامه ریزی شده بود، اما برای آماده سازی بیشتر این ماموریت به تعویق افتاده و امشب عملیاتی می شود. به گزارش سیناپرس، آخرین بار این فضانوردان در ۱۹ آوریل پیاده روی فضایی انجام دادند.

مترجم: نداجوادهراتی

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا