آموزش کاشت گیاهان دارویی به شهروندان

 محمد علی شعبانی با اعلام این مطلب افزود: در این کلاس آموزشی طریقه کاشت و برداشت رازیانه، شمعدانی عطری، سوسن انبر، نعنا، پونه و به لیمو که ریشه درمانی دارند به شهروندان آموزش داده می شود.
وی با اشاره به اینکه کلاس های آموزشی در مراکز گل و گیاه منطقه با هدف آشنایی، تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به نگهداری گل و گیاه و فضای سبز شهری برگزار می شود، تصریح کرد: کلینیک گل و گیاه منطقه کلاس های آموزشی خود را همه روزه به جز جمعه ها از ساعت 10 در مراکز آموزش گل و گیاه برگزار می کند.
به گفته معاون شهردار منطقه 7 دوره های آموزشی و مشاوره گل و گیاه ویژه فصل تابستان با موضوعاتی از قبیل نگهداری گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، گل های پیازی، آفات و بیماری ها، هرس و تکثیر رز، تراریوم، گل های فصلی، عملیات به زراعی، میوه درمانی، پرورش کاکتوس، خواص مرکبات، هرس درخت و درختچه، دمنوشهای گیاهی، خانه سبز، کاشت و خواص سیر و آلوئه ورا، ورمی کمپوست، کودهای خانگی برای تغذیه گیاهان و کاشت چمن برگزاری می شود.
به گزارش ایسنا،وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهروندانی که در کلاس های رایگان کلینیک گل و گیاه منطقه ثبت نام کنند و به طور مرتب در این کلاس ها حضور داشته باشند یک قطعه زمین زراعی برای تولید محصول تحویل می گیرند.
شعبانی در خصوص واگذاری زمین های زراعی به شهروندان، گفت: امروزه با کوچک تر شدن منازل شهروندان و زندگی آپارتمان نشینی و محدودیت فضای سبز در منازل، قطعه زمینی به شهروندانی که در هر یک از کلاس های رایگان این مرکز شرکت کنند اهداء می شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، وی تصریح کرد: این طرح با هدف انجام کار عملی کشاورزی و کاشت سبزی در این زمین ها، یادگیری کشاورزی و باغبانی، عملیات وجین و حذف علف هرز باراهنمایی کارشناسان انجام می شود و شهروندان محصولات تولید شده بدون استفاده از کودهای شیمیایی را به خانه شان می برند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا