نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آیا همورویید با مصرف گیاهان دارویی درمان می شود؟

سیناپرس با همکاری پزشکان متخصص حوزه های مختلف، هر هفته به سوالات پزشکی شما مخاطبان پاسخ می دهد. سوالات خود را مطرح کنید، پاسخ علمی و درستی دریافت کنید.

آیا همورویید(بواسیر) با کمک گیاهان دارویی قابل درمان است؟ بهترین گیاهان برای درمان این بیماری کدامند؟ نحوه استفاده از این گیاهان باید چگونه باشد؟

به گزارش سیناپرس،همورویید (بواسیر)، وریدهای واریس مقعد همراه با ضعف عضلانی اسفنکتر( ماهیچه ‌ای به شکل حلقه است و به‌ وسیله انقباض و انبساط خود مسیر حرکت مواد در برخی اندام‌ ها را باز و بسته می‌ کند) است که اغلب به علت فشار یا یبوست مزمن ایجاد می شود. برجستگی ستون مانند قابل لمس در مقعد و خونریزی در هنگام دفع از جمله علائم و نشانه های این بیماری است.

مصرف آلاله شیرازی و تلخ بیان واژگون می تواند برای درمان این عارضه موثر باشد. آلاله شیرازی خاصیت قابض، تقویت کننده عروق خونی و جلوگیری کننده از خونریزی دارد. این گیاه خوراکی نیست و استفاده مکرر آن به صورت پماد پیشنهاد می شود. بهتر است این گیاه را به صورت ساده اما همراه با گیاهان کبدی یا تونیک های وریدی مصرف کنید.

تلخ بیان واژگون نیز خاصیت خنک کنندگی، ضد التهاب، کاهنده فشار خون، رفع”گرمی” کبد، خنک کننده خون، بند آورنده خون، کمک در رفع یبوست دارند. می توانید جوشانده یا تنتور یا 400 میلی گرم پودر (در کپسول) این گیاه را سه بار در روز مصرف کنید. بهتر است تلخ بیان واژگون به صورت ساده یا در ترکیب با تونیک های کبدی و داروهای گوارشی مانند ریشه قاصدک، زرشک و توت روباهی مصرف شود. زنان باردار نباید این گیاه را در دوران بارداری شان مصرف کنند.

*دکترعباس حاجی آخوندی، استاد تمام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل