نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

همایش ملی آموزش فیزیک ایران در مشهد آغاز شد

وزیر آموزش و پرورش در پیام خود به این همایش نوشت: آموزه های دینی و جهانی به دو بعد علمی و تربیتی آموزش تاکید دارند و آموزش فیزیک با دارا بودن این ابعاد نقش مهمی در نظام آموزش ملی کشور ایفا می کند. 
علی اصغر فانی افزود: بی تردید این رخداد ملی جلوه ای از مشارکت واقعی آموزش و پرورش، انجمنها و سایر دستگاهها در جهت بهبود و ارتقا رویکردها و رویه های آموزشی در کشور است. 
وی گفت: برگزاری این همایش ملی مقارن با هفته دولت با توجه به ماهیت فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به توجه، تامل و تمرکز ویژه ای نسبت به حوزه تعلیم و تربیت کشور نیازمند است.
رئیس مرکز سنجش و ارزیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم از وضعیت تدریس فیریک انتقاد و بیان کرد: فیزیک علم شناخت جهان است نه دانش اندازه گیری لذا باید در تدریس این علم به مفاهیم اصلی فیزیک پرداخته شود. 
عبدالرسول عمادی افزود: به دانش آموزان اجازه سئوال کردن و وارد شدن به مفاهیم فیزیک را نمی دهیم در حالی که تامل در مفاهیم فیزیک باعث پژوهش در این علم می شود. 
سیدجوادحسینی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم محورهای کنفرانس را شامل ایجاد انسجام بین معلمان و استادان فیزیک، ارتقاء فرصت هم اندیشی متولیان تدریس و دانش حرفه ای معلمان فیزیک، فراهم سازی زمینه پژوهش و استفاده از پژوهشها، تجارب جهانی و ملی درباره آموزش این درس در مدارس اعلام کرد. 
دبیر همایش ملی آموزش فیزیک ایران نیز گفت: این همایش شامل پنج بخش سخنرانی، ارائه مقاله، پوستر، کارگاه آموزشی و میزگرد تخصصی است. 
سید نعمت عبدی افزود: از 280 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش 38 اثر به صورت مقاله و 40 اثر در قالب پوستر ارائه خواهد شد. 
وی ادامه داد: از میان 27 کارگاه آموزشی و آزمایشگاهی نیز 10 مورد برای ارائه برگزیده شد و همچنین سه میزگرد تخصصی برای بررسی چالشهای تدریس فیزیک در کشور به ویژه در پایه دهم تشکیل می شود. 
هفدهمین همایش ملی آموزش فیزیک به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی مشارکت اتحادیه انجمنهای علمی و آموزشی معلمان فیزیک و دانشگاه فرهنگیان تا اول شهریور ماه در مشهد ادامه دارد. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل