نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بررسی وضعیت طرح های پژوهشی کشور نظام مند می شود

به گزارش پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی، با بهره گیری از فناوری هوش سازمانی از گنجینه اطلاعات سامانه سمات ملی بهره می برد و بخشی از رصدخانه پژوهش و فناوری ایرانداک، ابزاری مدیریتی و راهکاری تصمیم‎یار در حوزه علم، پژوهش و فناوری کشور است.
سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقاتی ملی (سمات ملی) که در سال 1385 راه اندازی شده است، مخزن و جایگاه داده های علمی و پژوهشی تولید شده در داخل کشور است؛ این شبکه اطلاعاتی ابزار و جایگاهی را برای یکپارچه سازی اطلاعات پژوهشگران، سازمان ها، نهادها و نشریات علمی کشور فراهم می آورد و فراداده هایی مانند نام پدیدآوران و نامه نشریه ها را دریافت می کند. 
همچنین، پیاده سازی داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی کشور با ساده‎سازی و ایجاد درک سریع دیداری، برجسته سازی نقاط کلیدی و حذف جزئیات درباره وضعیت طرح‏های پژوهشی کشور، تصمیم گیری درباره این موضوع را برای سیاستگذاران آسان تر می‎کند.
کاربرد این داشبورد در سطح ملی است زیرا امکان بازبینی کلی و سریع وضعیت طرح های پژوهشی کشور را فراهم و به مدیران برای سیاست گذاری ها کمک شایانی می کند.
افزون بر این، بهره گیری از فناوری هوش سازمانی، امکان گزارش، نمایش، تحلیل و مقایسه آماری طرح‎های پژوهشی بر پایه معیارهایی همچون دوره های زمانی اجرای طرح، شمار طرح‎های پژوهشی، اعتبار طرح‎ها، سازمان های ثبت کننده و همچنین کمیسیون های تخصصی بررسی‎کننده طرح‎ها را فراهم می کند.
داشبورد مدیریتی طرح های پژوهشی با بیش از 30 شاخص و در 6 زیرصفحه یک نگاه، شماری از طرح های پژوهشی، اعتبارات، نقشه، نگاه مقایسه ای و جدول گزارش ساز طراحی شده است.
داشبورد مدیریتی طرح‎های پژوهشی راکه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای عالی عتف و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور طراحی و پیاده‎سازی کرده است در روز دوشنبه یکم شهریورماه 1395 در تالار سخن ایرانداک رونمایی می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل