نگاه هوشمندانه به ظرافت عواطف بشری و توان علمی روانشناسان و مشاوران لازمه تحقق اهداف سلامت روان جامعه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی روانشناس و مشاور، تحقق اهداف این حوزه را مرهون نگاه هوشمندانه به ظرافت عواطف بشری و توان علمی روانشناسان و مشاوران دانست.

به گزارش سینا پرس فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در این پیام با اشاره به اهمیت روزافزون سلامت روان در جوامع دنیا، تلاش در مسیر ارتقای سلامت معنوی را از راهکارهای دستیابی به این مهم برشمرد که اکنون در کشورهای پیشرفته دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

در متن پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز به این مناسبت آمده است:

در کنار تلاش های گسترده ای که طی قرن اخیر برای ارتقای سلامت در جوامع صورت گرفته است، به تدریج ابعاد گوناگونی از این مقوله مورد توجه قرار گرفته و اهمیت توجه به حیطه های مختلف مفهوم سلامت در کنار سلامت جسمی، مطرح گردید که بی تردید ارتقای مفهوم سلامت روان به عنوان یک نیاز اساسی انسان ها در سطوح فردی و اجتماعی، پیامد این پیشرفت دانایی بشری است.

زندگی در دنیای کنونی و دغدغه های بشر امروز که زندگی را در ابعادی پیچیده تر از نسل های پیشین تجربه می کند، اهمیت توجه به موضوع سلامت روان را دو چندان ساخته که با همت و ممارست روانشناسان و مشاوران توانمند نظام های سلامت در دنیا، اهمیت زمینه های ایجاد ملجائی برای امنیت و سلامت روانی افراد، بیش از همیشه مطرح است.

اکنون سلامت روان در تمامی جوامع دنیا، به عنوان یک دانش علمی گسترده، اولویتی انکارناپذیر بوده که تحقق آن، با تلاش همکارانی توانمند از مجموعه سلامت ممکن گردیده و با بهره مندی از توان علمی، درآمیختن آن با احساسات انسانی و بشری و نگاه هوشمندانه نسبت به ظرافت عواطف بشری، می کوشند تا این مهم را در سطوح بهداشتی و بالینی ارتقا بخشند.

اما در کشور ما با بهره مندی از پیشینه غنی مذهبی و توصیه اولیای دین، از دیرباز بهره مندی از سلامت معنوی به عنوان راهکاری اثرگذار در سلامت روان و به تبع آن سلامت جسمی افراد همواره مطرح بوده و به مدد دستاوردهای ارزنده ای که به همراه داشته، اکنون این مهم در کشورهای پیشرفته دنیا نیز مورد توجه و بازنگری ویژه قرار گرفته است.

فرا رسیدن نهم اردیبهشت، روز روانشناس و مشاور را به همکاران ارجمند خود در این حوزه که همواره پیام آور صلح و امنیت درون برای انسان ها بوده و مسوولیت حرفه ای خود را آمیخته به نگاه انسان دوستانه محقق می سازند، صمیمانه تبریک می گویم.

به همین مناسبت از کوشش همدلانه شما عزیزان در حمایت از اهداف توسعه سلامت روان در جامعه صمیمانه قدردانی کرده و امیدوارم در پرتو مهر و رحمت ایزدی، شما عزیزان که رسالت خود را بر محور خدمت به خلق بنا ساخته اید، از موهبت سعادت روزافزون محظوظ گردید.

دکتر سید وحید حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا