فناوری رادار تشخیص خودرو برای دوچرخه های جدید

در حال حاضر تعدادی از دوچرخه های الکتریکی مجهز به سیستم های راداری وجود دارد که به سواران هشدار می دهد، وسایل نقلیه یا خودروها از پشت به آنها نزدیک می شوند. اگر دوچرخه شما جزو این موارد نیست، اکنون می توانید با نصب یک ماژول نوری به نامGarmin’s Varia ERTL615 RADAR/TAIL ، آن را تغییر دهید.

به گزارش سیناپرس، شرکت معروف گارمین (Garmin) که برای تولید ساعت ها و دستگاه های هوشمند بسیار مشهور است، اخیرا دستگاهی ساخته که می تواند روی صندلی یا قسمت عقب دوچرخه قرار گرفته و درست مانند چراغ معمولی انتهای دوچرخه رو به عقب قرار دارد. این سیستم به سیستم الکتریکی دوچرخه متصل شده و بنابراین مشکلی از بابت شارژ باتری نخواهد داشت.

این دستگاه در امتداد جاده قرار گرفته و پالس های راداری را ارسال می کند که از هر اتومبیل که در فاصله ۱۵۰ متری در پشت دوچرخه عبور می کند، پژواک ها را دریافت کرده و آنها را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص شود هر وسیله نقلیه چقدر با دوچرخه فاصله دارد و سرعت آن چقدر است.

کاربر از طریق هشدارهای بصری و شنیدنی در ساعت هوشمند خود یا رایانه دوچرخه سواری یا به احتمال زیاد از طریق برنامه Varia iOS/Android در تلفن هوشمند خود، از وجود این وسایل نقلیه مطلع می شود. یک صفحه نمایش نشان می دهد که چند اتومبیل در آن مکان حضور دارند و هر کدام با دوچرخه چقدر فاصله دارند.

قسمت چراغ دستگاه که رو به پشت دوچرخه نصب می شود را می توان به چهار حالت خروجی مختلف تنظیم کرد و حداکثر خروجی ۶۵ لومن را دارد. همچنین با نزدیک شدن رانندگان، سریعتر چشمک زده و باعث می شود آنها از نزدیکی خود به دوچرخه آگاه شوند.

به گزارش سیناپرس، جالب اینجاست که شرکت سازنده ادعا کرده که کل این وسیله مجموعا ۵۱ گرم وزن دارد و از طریق پروتکل های بی سیم با انرژی کم یا بلوتوث ارتباط برقرار کرده و در برابر آب مقاوم است، این موضوع بدان معنی است که می تواند در برابر خیس شدن مقاومت کرده و تا عمق یک متر در آب قابلیت استفاده داشته باشد و تا ۳۰ دقیقه زیر آب مشکلی ندارد.

این دستگاه کنون از طریق وب سایت Garmin در دسترس است و قیمت آن ۳۰۰ دلار آمریکا است.

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: Garmin

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا