نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روسیه دیگر آمارهای تولید نفت و گاز خود را منتشر نمی کند

در پی تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، این کشور با تحریم های شدیدی از سوی غرب مواجه شده و در این میان حوزه نفت و گاز و انرژی را می توان چالش برانگیز ترین بخش در این رابطه محسوب کرد. به همین دلیل روسیه اعلام کرد: با هدف بی اثر کردن تحریم های غرب، از این پس آمار مرتبط با تولید نفت و گاز خود را منتشر نخواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، روسیه طی فرمانی رسمی که در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی وب سایت دولت این کشور منتشر شده است، اعلام کرد: روسیه انتشار آمار رسمی تولید نفت، گاز طبیعی و میعانات گازی را تا اول آوریل ۲۰۲۴ متوقف خواهد کرد.

بر این اساس، قانون فوق از لحظه اعلام اجرایی شده و به این ترتیب انتشار اطلاعات مرتبط با تولیدات نفت و گاز و سیار میعانات این کشور از ماه مارس و سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق در خواهد آمد.

گفتنی است طی ماه گذشته و بر خلاف روال مرسوم، سرویس آمار فدرال روسیه اطلاعات تولید نفت و پتروشیمی خود را در گزارش خود برای ماه مارس و سه ماهه اول منتشر نکرد که این موضوع موجب سردرگمی فعالان حوزه نفت و انرژی شد  این موضوع در حالی است که طی بازه زمانی فوق الذکر، آمار تولید گاز روسیه منتشر شده بود.

به گزارش سیناپرس، بر این اساس مشخص می شود روسیه تولید گاز خود را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با ۱/۱۴ درصد کاهش سالانه به ۱۴۹ میلیارد متر مکعب کاهش داد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل