گزارش تصویری از قلعه نوشواینزتین

قلعه نوشواینزتین در سده نوزدهم میلادی یک کاخ رومی بوده که بر تپه ای سخت و ناهموار درست بالای روستایی کوچک در جنوب غربی ایالت بایرن آلمان ساخته شده است .  این کاخ توسط یک مقام دولتی به نام لودویگ دوم از باواریا برای خلوتگاهی دنج و ساکت و برای کناره گیری از مقامش و به عنوان ادای احترام به ریچارد واگنر سفارش داده شده است.

کاخ به طور کلی به عنوان پناهگاهی برای خلوت و استراحت شاه در نظر گرفته شده بود که بر ویرانه های دو قلعه قدیمی ساخته شد اما بنا در زمانی ساختش تکمیل شد و گشایش یافت که شاه پیش از آن در گذشته بود .  این واقعه در سال 1886 میلادی اتفاق افتاد.

قابل توجه است که چندین فیلم سینمایی در این قلعه ساخته شده و نیز این قلعه الهام بخش ساخت "دیزنی لند " یا همان سرزمین دیزنی و " قلعه زیبای خفته " و پس از آن، ساختارهای مشابه آن بوده است.

شاه لودویگ دوم از قلعه ای که پدرش ساخته بود و خود دوران کودکی اش را در آنجا گذرانده بود برای ساخت قلعه نوشواینزتین الهام گرفت. در سال 1832 میلادی پدر شاه لودویگ دوم ویرانه های قلعه ای به نام قلعه شوآنستین را خریداری کرد و ساخت کاخی به سبک معماری نو گوتیک را آغاز کرد که به قلعه هوهونشوانگو شناخته می شد. این بنا در سال 1837 میلادی به پایان رسید و پس از آن این کاخ اقامتگاه تابستانی خانواده لودویگ شد و پسر بزرگش لودویگ دوم دوران کودکی خود را در این قلعه گذرانده بود.

شاه لودویگ دوم نخستین طرح قلعه خود را در سال 1859 میلادی در دفتر خاطرات خود ترسیم کرد در حالی که تنها 14 سال داشت .  شاهزاده جوان در سال 1864 میلادی به پادشاهی رسید و در آن زمان به طور جدی به طراحی قلعه ای برای خود پرداخت.  نامی که شاه لودویگ دوم برای قلعه خود انتخاب کرده بود نیز قلعه هوهونشوانگو بود ولی اهالی محل  پس از مرگش نام آن را به قلعه نوشواینزتین تغییر دادند

شاه لودویگ دوم  در دفتر خاطرات خود قصد ساخت این قلعه را اینگونه نوشته است :

" قصد من از بازسازی خرابه های دو قلعه قدیمی هوهونشوانگو در نزدیکی تنگه پالات به سبک معتبری از سبک قلعه های شوالیه آلمانی است.  من اعتراف می کنم که به دنبال زندگی رو به جلو هستم در هر روز ….   شما می دانید که مهمان برای من بسیار محترم و عزیز است و من دوست دارم بنایی را که در شان آنهاست آماده کنم و مکانی که انتخاب کردم بسیار زیبا و مقدس است و

                                                                   شاه لودویگ دوم  سال 1868 میلادی "

پی قلعه نوشواینزتین از سنگ ساخته شده است.  بدنه قلعه نیز با آجر که در آن زمان از مصالح ساختمانی مرسوم بوده ، ساخته شده است و پس از آن با روکشی از سنگ بدنه آن را پوشاندند .  برای نمای جلوی قلعه از سنگ آهک سفید استفاده کردند.  برای سردر ، ستون ها ، سر ستون ها و پنجره های آن نیز سنگ ماسه ای به کار برده اند.

این کاخ به جز اتاق های خواب و ناهار خوری از اتاق های مخصوص بسیاری بر خوردار است همچون اتاق موسیقی، اتاق نقاشی و طراحی ، شاه نشین و …. همه بخش های این کاخ از امکانات کامل برخوردار است و دیوارها ستون ها با تزئینات بسیار زیبایی پوشانده شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا