نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه و ايجاد شهرك هاي صنعتي در مركز استان

در نشست مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با دكتر جعفر قادري نماينده مردم شهرستان هاي شيراز و زرقان در مجلس شوراي اسلامي، نحوه اجراي طرح هاي توسعه اي شركت شهرك هاي صنعتي فارس در مركز استان و مسائل و مشكلات آنها بررسي شد.
به گزارش سینا پرس فارس، مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس در اين نشست با بيان اينكه توسعه و ايجاد شهرك هاي صنعتي در مركز استان بعنوان يك اولويت مهم در دستور كار اين شركت قرار دارد گفت: در يك سال گذشته اقدامات موثري در اين بخش انجام شده و 12 طرح توسعه و يا ايجادي در دست پيگيري و تملك است.
سيد مصطفي هاشمي با اشاره به اينكه عدم اجراي طرح هاي توسعه اي و ايجادي در چند سال گذشته و تكميل بودن ظرفيت اراضي قابل واگذاري شهرك هاي صنعتي موجود در شيراز و نقاط اطراف مركز، يكي از مهمترين چالش ها در زمينه جذب سرمايه گذار در شيراز بوده است، گفت: در اين زمينه برنامه هايي تدوين و به سرعت و با قيد اولويت در دستور كار قرار گرفت.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با قدرداني از حمايت ها و پيگيري هاي دكتر جعفر قادري نماينده مردم شهرستان هاي شيراز و زرقان در مجلس شوراي اسلامي براي تسريع در اجراي طرح هاي توسعه اي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز و مناطق نزديك به مركز استان گفت: در اين مدت نشست هايي با مجتمع اقتصادي كميته امداد حضرت امام خميني (ره) برگزار و توافقاتي براي اجراي طرح توسعه شهرك صنعتي بزرگ شيراز انجام شد كه در مرحله نخست فرآيند الحاق 33 هكتار از اراضي انجام و اين اراضي به شهرك صنعتي بزرگ شيراز ملحق شد.
هاشمي همچنين از توافقات با مجتمع اقتصادي کمیته امداد براي ايجاد شهرك تخصصي صنفي در اراضي حدود 100هكتار در شيراز خبر داد و گفت: فرآيند اخذ استعلامات اين شهرك صنفي نيز در دست انجام است و اميدواريم امسال مراحل ايجاد آن عملياتي شود.
وي همچنين با اشاره به مذاكرات انجام شده با مالكان اراضي نيز گفت: قرارداد 18هكتار از اراضي همجوار شهرك صنعتي بزرگ شيراز نيز منعقد و مذاكرات براي الحاق بخش ديگري از اراضي نيز در حال انجام است.
مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس، در ادامه با اشاره به اينكه راه اندازي شهرك صنعتي دارويي بيضا بعنوان يكي از شهرك هاي صنعتي نزديك به مركز استان نيز در برنامه عملياتي قرار گرفت گفت: مهمترين مشكل اين شهرك صنعتي تامين آب و برق بود كه با حمايت هاي ويژه استاندار فارس و تعامل و انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای خدمت رسان، این مشکل برطرف خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به برنامه ريزي براي راه اندازي شهرك صنعتي سروستان 2 بعنوان يكي از گزينه هاي سرريز سرمايه گذاري شهر شيراز نيز گفت: جلسات مختلفي براي تامين آب و برق اين شهرك صنعتي برگزار و قرارداد ايجاد پست برق اين شهرك صنعتي با شركت برق منطقه اي فارس منعقد شده است .
توسعه شهرك صنعتي ملوسجان در بيضا، پيگيري ايجاد شهرك صنعتي صنايع دستي، ايجاد شهرك صنعتي بزرگ دوم شيراز و شهرك صنعتي تخصصي دانش بنيان و مذاكره با اداره كل اوقاف و امور خيريه براي اجراي طرح توسعه شهرك صنعتي بزرگ شيراز از ديگر مواردي بود كه مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس از پيگيري ها براي ايجاد آنها خبر داد و گفت: راه اندازي اين شهرك هاي صنعتي كه در نزديكي شيراز و در فاصله نزديك با مركز استان قراردارند مي تواند بسترساز توسعه صنعتي و رشد توليد در استان شود.
هاشمي همچنين بر استفاده از ظرفيت بخش خصوصي براي ايجاد شهرك هاي صنعتي غير دولتي تاكيد كرد و گفت: در اين زمينه نيز ايجاد شهرك هاي صنعتي غير دولتي توسعه صنايع و صادرات فارس در نزديكي شهرك صنعتي بزرگ شيراز و نيز شهرك غير دولتي سنگ برمشور و شهرك غير دولتي هميار پرديس در دست پيگيري است.

انتهای پیام

گزارش: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل