نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تحریم های غرب بر فعالیت های علمی روسیه تاثیری ندارد

طی یک سال گذشته تحریم های سنگینی از سوی ایالات متحده و اروپا علیه روسیه وضع شده اند که عمدتا حوزه های نظامی، سیاسی و اقتصادی را در بر می گیرند. به تازگی مقامات روسیه اعلام کردند، این تحریم ها تاثیری در مطالعات و همکاری های علمی این کشور ندارد.

به گزارش سیناپرس، نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه روز سه شنبه به نمایندگان رسانه های خبری گفت: دانشمندان روسی به کمک های قابل توجه خود در پیشرفت جهانی ادامه می دهند و غرب نمی تواند این فرصت را از آن ها بگیرد.

این مقام امنیتی روسیه در نشست عمومی سالانه هیئت علمی شورای امنیت این کشور گفت: تلاش های غرب، همانطور که دوست دارند بگویند، برای لغو پیشرفت علمی روسیه، طبق تعریف نمی تواند به ثمر برسد.

به گفته پاتروشف، رقبای روسیه به خوبی متوجه شده اند که تلاش های دهه ۹۰ میلادی آن ها برای تضعیف پیشرفت علمی روسیه شکست خورده است.

وی در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد: محققان روسی در خط مقدم پیشرفت علمی و فناوری جهانی باقی می مانند و به کمک های قابل توجه خود در توسعه جهانی دانش و فناوری ادامه می دهند. غرب از این موضوع خرسند نیست. تلاش اصلی و تمامی تقلاهای این کشورها، نابودی پیشرفت علمی در روسیه، بی اعتباری و کاهش مشارکت روسیه در پیشبرد علم است. آن ها علاوه بر تحریم ها تلاش هایی برای جذب و ربودن دانشمندان  ما داشته اند  که موفق نبود.

به گزارش سیناپرس، وی خطاب به شرکت کنندگان در این نشست تاکید کرد : اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است پیشرفت علمی در روسیه با هدف تامین رفاه، ثبات و امنیت شهروندان، جامعه و دولت روسیه ادامه یابد. پاتروشف در خاتمه سخنانس افزود  وضع تحریم های سنگین از سوی غرب، به معنای منزوی کردن جامعه علمی روسیه نیست.

مترجم: حمید تعالی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل