نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ساخت سیستم ماهواره ‌ای با قابلیت ارتقاء خودکار

در یک سازه مداری خودمختار، سیستم ماهواره‌ ای ارتقاء فضایی لاکهید مارتین (LM LINSS) می ‌تواند ماهواره‌ های کوچک را ارتقاء داده و سرویس دهی کند.

به گزارش سیناپرس، یکی از مشکلات عملیات های فضایی تجاری این است که پرتاب ماهواره ‌ها همیشه گران بوده و اغلب نداشتن یک ماهواره مداری کاملاً خوب، مقرون به صرفه نیست.

این نگرش در سال ‌های اخیر با فعالیت شرکت‌ هایی مانند نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) تغییر کرده است که تصمیم گرفتند ماهواره‌ های قابل تعمیر را توسعه دهند که می ‌توانند به ماهواره‌ های قدیمی و دچار اشکال متصل شده، سپس به عنوان ماژول‌ های خدماتی برای کمک به آنها در حفظ ایستگاه و ادامه عملکرد، فعالیت کنند.

این موضوع برای ماهواره های بزرگ ژئوسنکرون که برای حفظ شبکه های ارتباطی جهانی استفاده می شوند خوب است، اما در مورد ماهواره های کوچک که خیلی بزرگتر از یک قرص نان نیستند، چطور؟ این دسته از ماهواره ها ممکن است از کار افتاده یا منسوخ شوند، بنابراین چگونه می توان آنها را به کار و به روز نگه داشت؟

در این راستا لاکهید یک گام بزرگ در حل این مشکل برداشته است. این سیستم که از ماهواره های کوچک LM 50 2U به اندازه یک توستر تشکیل شده، برای انجام عملیات استقرار و مجاورت بسیار خودکار مورد نیاز برای مانور در چند ماهواره طراحی شده است.

در اقدام اخیر، یک ماهواره غیرفعال هدف قرار گرفته و ماهواره دیگر نقش وسیله خدماتی را بر عهده گرفت. با استفاده از الگوریتم های ناوبری آنلاین و هوش مصنوعی، ماهواره خدماتی با موفقیت به هدف نزدیک شده و در جوار آن مستقر شد.

علاوه بر این، محققان نرم افزار فرمان و کنترل لاکهید مارتین 2.0 (C2) و نرم افزار SmartSat را آزمایش کردند. اتصال حفظ شده برای تله متری، ردیابی و کنترل و سیستم این ماهواره ها آزمایش و استفاده از اجزای چاپ سه بعدی برای آینده تایید شد.

به گزارش سیناپرس، جاناتون کالدول (Johnathon Caldwell) معاون شرکت لاکهید مارتین، گفت: مسیر یاب LM LINSS نمونه ‌ای عالی از نحوه سرمایه‌ گذاری لاکهید مارتین در نوآوری در دنیای واقعی است. توسعه سریع، عملیات مبتنی بر فضای ابری و پلتفرم‌ های ماهواره کوچک با سرعت و در مدار گرد هم آمدند، جایی که آزمایش واقعی فناوری اتفاق می ‌افتد. از طریق دستاوردهای لاکهید مارتین، این شرکت پیشگام ارتقا و مدیریت ماموریت‌های ماهواره های کلاس کوچک و متوسط آینده خواهد بود.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: Lockheed Martin

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل