راه پیمایی فضایی فردا در مدار زمین لغو شد

بر اساس بیانیه رسمی آژانس فضایی روسیه که ساعاتی پیش منتشر شد، اعلام شد:عملیات راهپیمایی فضایی که برای فردا ۲۶ آوریل برنامه ریزی شده بود، به تعویق افتاد.

به گزارش سیناپرس، سرویس مطبوعاتی آژانس فضایی روسیه روز دوشنبه به رسانه ها گفت : عملیات راه پیمایی فضایی در خارج از ایستگاه بین المللی که قرار بود فردا و توسط فضانوردان این کشور اجرایی شود و در آن برخی سیستم های فنی مستقر در بیرون ایستگاه تعویض شوند، به تعویق افتاده و احتمالا در اوایل ماه آینده میلادی انجام شود.

بر این اساس سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین فضانوردان اهل روسیه باید همچنان برای اجرای این راهپیمایی فضایی آماده باشند. گفتنی است پیاده روی فضایی که در ابتدا برای فردا برنامه ریزی شده بود، به دلیل نیاز به انجام تحقیقات دقیق تر در مورد وظایف سیستم های مورد بحث برای چند روز به تعویق افتاده و در اوایل ماه می انجام خواهد شد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است طی این ماموریت بسیار مهم، یک سیستم قفل هوا از ماژول Rassvet به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره (MLM) Nauka با بازوی رباتیک اروپایی  منتقل شود. آندری فدیایف وظیفه حمایت از این راهپیمایی فضایی را از داخل ایستگاه بر عهده داشته و در همین زمان پتلین و پروکوپیف در خارج از ایستگاه، سیستم فوق را به ماژول آزمایشگاهی چند منظوره متصل خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، آژانس فضایی روسیه همچنین طی بیانیه جدید خود تاکید کرد: این قفل هوا برای انتقال محموله‌ ها به خارج از ایستگاه فضایی بین ‌المللی و بازگرداندن آنها به داخل ایستگاه تحت برنامه تحقیقات علمی و کاربردی طراحی شده است.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا