حمله حشرات تهاجمی به مزارع آمریکا

بر اساس گزارش های منتشر شده به نظر می رسد که گونه ای خاص از حشرات که با نام مگس سفید نامیده می شوند، به تازگی در محیط های کشاورزی کشور آمریکا مشاهده شده است. این حشره که تنها به علت حضور خود در محیط های گلخانه ای شناخته شده بوده است، نگرانی های جدیدی را برای کشاورزان و مقامات مسئول در این کشور ایجاد کرده است.

این روند به نحوی بوده است که در سال 2004 برای نخستین بار، نمونه ای از این حشره در محیطی خارج از محیط گلخانه ای مشاهده شد و از آن روز به بعد، 25 ایالت مختلف در این کشور مشاهده این حشرات را گزارش کرده اند. این حشرات برخلاف حشرات دیگر تنها به خوردن محصولات مشغول نخواهند بود بلکه موردی که باعث نگرانی دانشمندان شده است این است که آنها در برابر سموم نیز مقاوم هستند و به این ترتیب می توانند ویروس ها را بین گیاهان مناطق مختلف منتشر سازند.

متخصصان از مقاومت این موجودات دربرابر سموم نگران هستند زیرا بهترین سم های موجود در جهان نیز تنها می تواند نزدیک به 90 درصد از این حشرات را نابود سازد. از سوی دیگر نیز استفاده از این روش ها و سموم می تواند علاوه بر نابود کردن بخشی از این حشرات، برای حشرات مفیدی مانند زنبورها خطرناک باشد.

دانشمندان نگران هستند زیرا تعداد 100 نوع ویروس مختلف ممکن است به واسطه این حشرات به گیاهان و میوه ها انتقال پیدا کند و از آنجا نیز مصرف کنندگان این محصولات در خطر قرار خواهند گرفت. با این وجود مسئولان مربوطه در ایالات متحده به مردم اطمینان داده اند که در حال بررسی این پدیده و یافتن راه حلی برای رفع آن هستند و نیازی به نگرانی در سطح عمومی وجود نخواهد داشت.