نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آمریکایی ها هم خانه تکانی بهاره می کنند

وقتی صحبت از خانه تکانی می شود، بیشتر هموطنان ما آن را سنتی ایرانی و خاص کشورهای شرقی می دانند در حالی که خانه تکانی بهاره در بسیاری از مناطق دنیا رایج بوده و حدود ۸۰ درصد مردم آمریکا در فصل بهار خانه تکانی می کنند.

به گزارش سیناپرس، خانه تکانی می تواند برای بسیاری از افراد دلهره آور بوده و اغلب به ساعت های طولانی شستشو، گردگیری و مرتب کردن وسایل نیاز دارد. در واقع، یک خانه تکانی به طور متوسط چهار روز و ۱۹ دقیقه طول می کشد.

طبق نظرسنجی از ۲ هزار آمریکایی، بیش از نیمی از مردم این کشور به طور سالانه خانه تکانی کرده و از هر ۱۰ آمریکایی، ۸ نفر معتقدند: خانه تکانی بهاری باعث می شود احساس کنند که کنترل بیشتری بر زندگی خود دارند.

افراد حاضر در این نظرسنجی همچنین معتقدند: مرتب کردن خانه به سلامت روان آن ها کمک می کند. مهمترین دلایل ذکر شده برای انجام خانه تکانی، بهتر شدن خلق و خو (۵۴%)، کاهش استرس (۴۹%)، افزایش تمرکز (۴۸%)، سازماندهی افکار (۴۷%) و بهبود سلامت جسمانی (۴۵%) بود.

هنگامی که از شرکت کنندگان پرسیده شد که چه نوع روشی را هنگام خانه تکانی بهاره ترجیح می دهند، ۴۷ درصد گفتند که ترجیح می دهند وسایل خانه را سازماندهی کرده در حالی که ۳۸ درصد ترجیح می دهند اشیا را دور بیندازند و فضای زندگی مینیمال داشته باشند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد: ۸۵ درصد افراد پس از سازماندهی و نگهداری صحیح وسایل خود، انگیزه بیشتری برای انجام سایر کارهایشان داشتند. سایر احساسات ایجاد شده عبارت بودند از: احساس موفقیت (۵۵ انگیزه (۴۶%)، انرژی (۴۲%) و تسکین (۳۶%).

به گزارش سیناپرس، علاوه بر فواید سلامت روانی و احساس کنترل بیشتر بر زندگی ، از هر ۱۰ نفر، ۸ نفر تمیز کردن محیط زندگی در قالب خانه تکانی را به عنوان یک اقدام مهم می دانند که می تواند با گوش کردن به آهنگ مورد علاقه آنها در حین کار،  لذت بخش تر شود.

بررسی های انجام شده همچنین نشان داد: همه افراد به طور داوطلبانه و با شادی فضای زندگی خود را تمیز و سازماندهی نمی کنند. شصت و سه درصد از پاسخ دهندگان اعتراف کردند که خانه های خود را تمیز کرده یا سازماندهی کرده اند تا از قضاوت مهمانان و اعضای خانواده جلوگیری کنند.

به گزارش سیناپرس، وقتی از سازمان‌ دهی فضای داخلی خانه صحبت به میان می ‌آید، به باور حاضرین در این نظرسنجی،  اتاق نشیمن مرتب ترین اتاق و اتاق بچه‌ ها کثیف ‌ترین اتاق، بود.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: studyfinds

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل