نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کاشت موفقیت‌آمیز جنین گاو جرزی برای تولید گله مولد

نخستین بار در سرمایه گذاری‌های شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، انتقال جنین گاو از نژاد جِرزی برای تولید گله مولد با موفقیت انجام شد.

به گزارش سیناپرس اردبیل، قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در آئینی به همین مناسبت گفت: در ایستگاه تلیسه مجتمع دامپروریِ شرکت، سرمایه گذاری جدید و بنیادینی انجام شده و ۲۰ جنین به روش لقاح مصنوعی برای تولید به صورت آزمایشی انتقال یافت.

کاشت موفقیت آمیز جنین گاوِ جِرزی برای تولید گله مولدقاسم محمدی با بیان اینکه این روش با همکاری مرکز پژوهش ابن سینا و جهاد دانشگاهی انجام میشود افزود: میزان سرمایه گذاری اولیه برای این طرح ۱۰ میلیارد تومان است و هزار جنین به مرور منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به عوامل محدودکننده بسیار جدی و عمیق در تامین نهاده‌های دامی به دلیل تلاطم بازار، به سرمایه گذاری جدید در مجتمع دامپروری و افزایش میزان گله اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری روی نژاد جِرزی در مقایسه با دیگر دام‌ها مقرون به صرفه است، چون جُثه این نژاد کوچکتر و به تناسبِ وزن، میزانِ تغذیه آن کمتر، اما به لحاظ بالا بودن درصد چربی، شیر آن در دنیا پرطرفدارتر، و نسبت به دیگر نژاد‌های گاوی گرانتر است.

خروج از نسخه موبایل