نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش سرمایه صندوق نوآوری وشکوفایی به 2هزارمیلیارد تومان

بهزاد سلطانی روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: سرمایه صندوق در دو سال و نیم گذشته، 25 میلیارد تومان بوده و از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون هم سرمایه این صندوق به هزارو 433 میلیارد تومان رسیده که ازاین مبلغ، هزار و 66 میلیارد تومان آن مصوب شده است و در حال پرداخت است.
وی با اشاره به اینکه در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات مشخص شده است که سرمایه اولیه این صندوق سه هزارمیلیارد تومان باشد، بیان کرد: در بودجه سال 95 مشخص شده است که دولت 600 میلیارد تومان به لحاظ افزایش سرمایه صندوق به صندوق نوآوری و شکوفایی تخصیص دهد که با تخصیص این سرمایه تا پایان سال، سرمایه صندوق به 2 هزارمیلیارد تومان خواهد رسید.
وی ادامه داد: روزانه طرح های بسیاری به صندوق ارایه می شود و در زمان حاضر زیر 400 میلیارد تومان اعتبار برای تصویب طرح درصندوق نوآوری و شکوفایی سرمایه وجود دارد.
سلطانی گفت: اکنون 2 هزار و 558 شرکت دانش بنیان درکشور فعال است که از این شرکت ها 2 هزار 324 طرح به صندوق ارایه شده است و در زمان حاضر از این تعداد، هزار و 802 طرح بررسی و ارزیابی شده اند که در نهایت، هزار و 188 طرح آن مصوب شده است و مابقی طرح ها در روند اصلاح ، انصراف و یا رد طرح قرار گرفته اند.
وی اظهار کرد: خوشبختانه دولت یازدهم با نگاه ویژه به صندوق نوآوری و شکوفایی ، توجه خاصی به تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور داشته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل