هفته طراحی سالانه میلان در حال حاضر در حال برگزاری است و به عنوان بخشی از این رویداد، طراحان و معماران یک پارک در شهر میلان را به آنچه که آن را بزرگترین بازی رومیزی جهان می نامد، تبدیل کرده اند.
به گزارش سیناپرس، این پروژه Walk the Talk نام دارد و در باغ گیاه شناسی میلان واقع شده است که در ابتدا در سال ۱۷۷۴ تأسیس شد. این پروژه به عنوان نوعی تجربه ماجراجویانه تصور می شود، چراکه ایده اصلی آن این است که بازدیدکنندگان را دعوت می کند تا در اطراف باغ روی کاشی ها قدم بزنند. کل این بازی روی زمین و مانند یک بازی بزرگ رومیزی چیده شده است. با انجام این بازی، بازدیدکنندگان درباره انتخاب های روزمره خود که می توانند تحرک پایدار از جمله حمل و نقل و استفاده از خودرو را ارتقا دهد، تفکر کرده و می آموزند.
در این باره، کارلو راتی آسوشیتی (Carlo Ratti Associatti) طراح اصلی این بازی توضیح داد: مسیر Walk the Talk به عنوان یک مسیر قدم زدن استعاری در اطراف میلان ساخته شده است که نشانه های مهم شهر را نمایش می دهد. این بازی از بیش از ۴۰۰ کاشی چوبی و ۳۲ نوع نماد مختلف ساخته شده است که در ۳۵۰۰ متر مربع پراکنده شده اند. هر کدام از این نمادها نشان دهنده یک مانع یا راه حلی برای موضوع حرکت و حمل و نقل شهری است. این موضوعات شامل ترافیک تا حمل و نقل عمومی، خودروهای الکتریکی و سایر زمینه ها می شود. بازیکنان به تنهایی یا همراه با دیگران با یافتن راه حلهای پایدار برای چالشهایی مانند محله های شلوغ یا کمبود مناطق عابر پیاده، مسیر خود را در این شهر طی می کنند. مسیر شرکت کنندگان به انتخابهایی که انجام می دهند بستگی دارد، زیرا با انواع مختلفی از چهارراه ها و تقاطع ها مواجه می شوند.
گفتنی است، کاشی های نصب شده با رنگ ها و فیلم های درخشان پوشانده شده اند که انرژی خورشیدی را در طول روز ذخیره کرده و سپس در شب می درخشند، بنابراین به نورپردازی کمتری نیاز داشته و برای تأکید بر شاخص های بازی مفید است. همچنین برخی از کاشی ها نیز بسته به انتخاب های انجام شده، جلوه های صوتی تولید می کنند.
به گزارش سیناپرس، بازی Walk the Talk به عنوان بخشی از نمایشگاهی با نام تکامل مجدد و با همکاری ایتالو روتا (Italo Rota) معمار ایتالیایی و استودیوی بازی سازی Blob Factory و طراح گرافیک Studio FM Milano، توسعه داده شده است.
مترجم: مهگل غفاری
منبع: newatlas
No tags for this post.