صادرات طلا و جواهرات ترکیه افزایش می یابد

ترکیه طی سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای در زمینه تولید و صادرات طلا و جواهرات تزئینی کرده و تلاش می کند،در سال جاری میلادی صادرات این محصولات را افزایش داده و موقعیت جهانی خود در این حوزه را بهبود بخشد.

به گزارش سیناپرس، دولت ترکیه اعلام کرد،قصد دارد صادرات محصولات تزئینی طلا و جواهرات خود را به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد. این افزایش صادرات در شرایطی صورت می گیرد که علیرغم تأثیر زلزله های اخیر بر این بخش، دولت ترکیه از تولید کنندگان حمایت کرده و آن ها را به تولید و صادرات بیشتر تشویق می کند.

در این راستا بوراک یاکین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان جواهرات ترکیه در گفتگو با رسانه های خبری  گفت:صنعت طلا و جواهر این کشور پس از زلزله فاجعه باری که در ماه فوریه جنوب ترکیه را لرزاند، در حال بهبود است و انتظار می رود در سال ۲۰۲۳ به رشد قوی خود ادامه داده و از حد نصاب قبلی خود پیشی بگیرد. در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱۰ میلیارد دلار صادرات برای این حوزه ثبت شده است که خود نشان دهنده رشد بسیار زیادی نسبت به سال پیشین است. بر اساس آمارهای رسمی، میزان صادرات جواهرات ترکیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود.

گفتنی است، بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه آمار ترکیه در ماه مارس، صادرات محصولات جواهرات ترکیه در دهه گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است و یک و نیم درصد از کل صادرات این کشور در سال ۲۰۲۲ را تشکیل می دهد. همچنین بر اساس آمار منتشر شده توسط اتحادیه صادرکنندگان جواهرات ترکیه ، سالانه بیش از ۳۰۰ تن طلا به قطعات طراحی جواهرات در کارخانه ها و کارگاه های ترکیه تبدیل می شود.

بوراک یاکین در ادامه توضیحاتش گفت: از نظر فناوری و ظرفیت تولید پالایشگاه طلا و نقره، صنعت جواهرسازی ترکیه در بین سه کشور برتر جهان قرار دارد.

به گزارش سیناپرس، علاوه بر این ترکیه دومین صادرکننده بزرگ جواهرات و طلای کار شده پس از ایتالیا و سومین مصرف کننده بزرگ طلا پس از هندوستان و ایالات متحده است. بر اساس داده های وزارت بازرگانی ترکیه، بخش جواهرات بیش از ۲۵۰ هزار فرصت شغلی در ترکیه ایجاد می کند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا