فناوری جدید ترانزیستورهای 20 نانومتری

شرکت زیلینکس (Xilinx) اخیرا فناوری 16Fin FET ، ترانزیستور صاف 20 و 28 نانومتری را به بازار عرضه کرده است. این محصولات مصرف انرژی کم و کارایی بالا دارند. زیلینکس قصد دارد تا با توسعه محصولات قبلی خود، کیفیت و عملکرد آنها را بهبود داده و جایگاه خود را در بازار تثبیت کند. معماری به کار رفته در محصولات این شرکت به گونه‌ای است که می‌توان به سادگی از نود FinFET به حالت صاف، سوئیچ کرد. با این قابلیت مشتریان می‌توانند هم از مزایای فناوری FinFET استفاده کنند و هم طراحی 20 نانومتری داشته و از عملکرد بالای آن بهره‌مند شوند.
با استفاده از معماری UltraScale در 20 نانومتر، فناوری‌های 16nm UltraScale ™ ، 3D Ics و MPSoCs با حافظه‌های جدید ترکیب می‌شوند. برای رسیدن به بالاترین عملکرد و انطباق، در 16nm UltraScale ™ از یک فناوری بهینه‌سازی شده موسوم به SmartConnect استفاده شده است. این کار موجب بهبود عملکرد ترانزیستورهای 16FF FinFET 3D شده و در نهایت شاخص عملکرد بر وات (performance/watt) را در آنها افزایش می‌دهد.
معماری UltraScale ™ MPSoC که روی فناوری 16nm FinFET بنا شده می‌تواند منجر به تولید نسل جدید سیستم‌های روی تراشه (SoC) شود. این معماری جدید موجب ظهور پردازنده‌های 62 بیتی می‌شود که در آن موتورهای سخت و نرم برای پردازش‌های گرافیکی/ویدئویی و فرآیند کنترل به صورت زنده با هم ترکیب می‌شوند.
در آخرین نسل از محصولات UltraScale توانمندی ترانزیستورهای سه بعدی با نسل سوم ICهای سه بعدی شرکت زیلینکس ترکیب می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا