نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ائتلاف کشورهای گروه هفت علیه صادرات گاز روسیه

کشورهای عضو گروه هفت در نظر دارند در زمینه کاهش خطرات مرتبط با صادرات گاز روسیه با یکدیگر همکاری کنند. هدف اصلی این کشورها کاهش تقاضا برای گاز روسیه و تنوع بخشیدن به منابع عرضه این محصول است.

به گزارش سیناپرس، وزرای آب و هوا، انرژی و محیط زیست کشورهای گروه هفت طی نشست خود در ژاپن، بر تعهد خود مبنی بر دستیابی به انتشار خالص صفر گازهای گلخانه ای از استخراج و تولید سوخت های فسیلی تا سال ۲۰۵۰  تاکید کردند.

آنها همچنین توافق کردند، با یکدیگر به صورت هماهنگ در حوزه انرژی عمل کرده و بر اساس بیانیه مشترک وزارت محیط زیست ژاپن پس از نشست روز یکشنبه، مشخص شد این کشورها تصمیم دارند اقداماتی با هدف کاهش خطرات ناشی از صادرات گاز روسیه انجام دهند.

بر اساس این بیانیه، وزرای گروه هفت همچنین موفقیت اخیر ابتکارات انجام شده برای کاهش تقاضای خرید گاز روسیه و تنوع بخشیدن به منابع عرضه این محصول را تایید کردند. آنها اظهار داشتند: انتظار دارند موقعیت آژانس بین المللی انرژی  در بخش گاز پر رنگ تر شود.

در این توافقنامه همچنین اشاره شد که کشورهای گروه هفت که مایل به ادامه استفاده از انرژی هسته ای هستند، متعهد به تنوع بخشیدن به تامین قطعات غیرنظامی هسته ای به منظور کاهش اتکا به روسیه در این زمینه هستند.

با توجه به بحران اوکراین، کشورهای گروه هفت متعهد شدند که به تلاش های خود برای توسعه کشاورزی و سیستم های غذایی پایدار ادامه دهند. وزیران گروه هفت همچنین توافق کردند: تا سال ۲۰۳۰ تا ۱۵۰ گیگاوات انرژی بادی و همچنین تا ۱ تراوات انرژی خورشیدی توسعه دهند. این کشورها همچنین موافقت کردند که انتشار گازهای گلخانه ای در بخش خودرو را تا سال ۲۰۳۵ نسبت به سال ۲۰۰۰ به نصف کاهش دهند. علاوه بر این، آنها هدف رسیدن به ۱۰۰٪ وسایل نقلیه الکتریکی و هیبریدی را در فروش خودروهای سواری جدید تا سال ۲۰۳۵ تعیین کردند.

به گزارش سیناپرس، وزیران کشورهای گروه هفت همچنین متعهد شدند که به کاهش انتشار دی اکسید کربن ادامه دهند تا میانگین رشد دما در حدود  یک و نیم درجه سانتیگراد حفظ شود. علاوه بر این، شرکت کنندگان در اجلاس عزم خود را برای تأمین بودجه سالانه ۱۰۰ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی تأیید کردند. در این بیانیه همچنین تاکید شده است که این کشورها تا سال ۲۰۴۰ برای از بین بردن آلودگی زباله های پلاستیکی تلاش خواهند کرد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل