نخستین مسیر تجاری هایپرلوپ وان در دوبی ساخته می شود

هایپرلوپ وان را می توان یکی از موارد بسیار مهم در زمینه رقم زدن آینده حمل و نقل به حساب آورد ولی این پروژه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و مسئولان طراحی آن حتی موفق به آزمایش کردن این پروژه در محیط کنترل شده نیز نشده اند. با این حال اعراب که به پول نفت و سرمایه گذاری های سنگین خود مشهور هستند، تصمیم دارند تا این پروژه را در منطقه دوبی به اجرا دربیاورند و چندان بابت آزمایش نشدن آن نگران به نظر نمی رسند.

اگر مقامات دوبی و مسئولان هایپرلوپ وان به این نتیجه برسند که این بندر برای ساخت مسیر حمل بار هایپرلوپ وان مناسب است، این خطوط به صورت زیر آبی و در برخی از بخش ها نیز به صورت شناور بر روی سطحی بالاتر از آب در این منطقه بنا خواهند شد.

متخصصان پروژه هایپرلوپ وان در حال تلاش هستند تا شرایط نصب نخستین خطوط تجاری خود در بندر جبل علی را مورد بررسی قرار داده و دریابند که این امر بهینه خواهد بود یا خیر. به صورت دقیق تر باید گفت که در حال حاضر پروژه هایپرلوپ وان برای دوبی در مرحله امکان سنجی قرار دارد و دانشمندان در حال بررسی این امر هستند که آیا می توان بار کشتی ها را به کمک لوله های هایپرلوپ وان به صورت مستقیم و با سرعت بالا از بندر یاد شده به انبارها رساند یا خیر.

راب لوید به عنوان مدیر ارشد اجرایی این شرکت (که سابقه فعالیت در پست ریاست شرکت بزرگ سیسکو را نیز در کارنامه خود دارد) در این باره می گوید که شهر متمول دوبی بدون شک زیرساخت های مورد نیاز برای مواردی مانند فعالیت های رگولاتوری و سرمایه اولیه اجرای پروژه را در اختیار دارد.

در حقیقت یک مسر هایپرلوپ وان شامل لوله هایی است که به اندازه کافی برای عبور محفظه های حامل انسان ها و یا بسته های باری فضا دارد. این بسته ها با ارتفاعی اندک نسبت به سطح زمین شناور خواهند شد و درست مانند قطار مگالف عمل خواهند کرد. تفاوت اصلی بین هایپرلوپ وان و مگالف این است که هایپرلوپ وان در تئوری می تواند به سرعتی برابر با 750 مایل بر ساعت (برابر با یک هزار و دویست کیلومتر بر ساعت) دست پیدا کند در حالی که مگالف در عمل سرعتی فراتر از 366 مایل در ساعت (585 کیلومتر در ساعت) را تجربه نکرده است.

اگر مقامات دوبی و مسئولان هایپرلوپ وان به این نتیجه برسند که این بندر برای ساخت مسیر حمل بار هایپرلوپ وان مناسب است، این خطوط به صورت زیر آبی و در برخی از بخش ها نیز به صورت شناور بر روی سطحی بالاتر از آب در این منطقه بنا خواهند شد. البته این خط تنها خط دوبی نخواهد بود و مسئولان این منطقه به فکر این هستند که خطوطی برای انتقال مسافران به فجیرا را نیز راه اندازی کرده و بتوانند امکان رفتن از یک سو به سمت دیگر امارات را در 10 دقیقه فراهم بیاورند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا