آموزش فضانوردی به کودکان 6 تا 8 سال

شرکت لاکهید مارتین می داند که سفینه های آینده تنها به شرطی به حرکت در خواهد آمد که انسان های کافی برای سوار شدن به آنها علاقه مند باشند. به همین دلیل نیز مسئولان این شرکت به سراغ یک طرح غیر معمول رفته اند و از حالا به فکر تربیت نسل بعدی از فضانوردان هستند. پروژه این شرکت شامل آموزش معلم ها و پدر و مادرها با دانش و منابعی است که بتوانند به کمک آن به کودکان بین 6 تا 8 سال، اشتیاق و علاقه به ریاضیات و مهندسی را تزریق کنند.

برای نمونه می توان از میان این امکانات به کلاس هایی به صورت مجازی برای گردش در مرکز شبیه سازی و سفینه های فضایی این شرکت اشاره کرد

آنها قرار است تا به کودکان امکانات ویژه ای را ارائه کنند. برای نمونه می توان از میان این امکانات به کلاس هایی به صورت مجازی برای گردش در مرکز شبیه سازی و سفینه های فضایی این شرکت اشاره کرد. جالب این است که این امر به صورت یک چالش برگزار می شود و دانش آموزانی که بتوانند ویدیوی مبتنی بر این که چگونه می خواهند یک ماژول قابل زندگی سازی مریخ را طراحی کنند، جایزه ای تا سقف 10 هزار دلار را دریافت خواهند کرد.

شایان ذکر است که آموزش دادن کودکان در عرصه فناوری امری بسیار مرسوم است و برای نمونه شرکت اپل برای آموزش برنامه نویسی به کودکان اقدام به طراحی نرم افزار همراه کرده است. با این وجود این امر در صنایع هوا و فضا اندکی جدید به نظر می رسد زیرا مسیر فضانورد شدن معمولا کمی متفاوت و غیرمستقیم تر از سایر مشاغل بوده است و برای درک این موضوع کافی است بدانید که تعداد زیادی از فضانوردان، پیش از برگزیدن این شغل، خلبان های نظامی بوده اند. لاکهید مارتین امیدوار است تا در دهه آینده میلادی نتایج این پروژه را مشاهده کند.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا