نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مواد غذایی مؤثر در کاهش التهاب

سینا

برخی از غذاها می توانند به بدن در مبارزه با التهاب که می تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد، کمک کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، بیانکا تامبورلو متخصص تغذیه در FRESH Communications با اشاره بر تاثیر بعضی غذاها در کاهش التهاب، گفت: میوه ها و سبزیجاتی مانند انواع توت ها، مرکبات، سبزیجات و گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی محافظ هستند.

غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، آب استخوان و دانه ها می توانند به حمایت از سلول ها با اسیدهای آمینه و چربی های سالم کمک کنند.

به گفته بیانکا تامبورلو، اگر بدن و ذهن شما استرس دارد، تغییر رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد.

وی گفت: افزایش پاسخ ایمنی در طول زمان، که به عنوان التهاب شناخته می‌شود، می‌تواند باعث افزایش خطر بیماری‌های مزمن، خستگی و سایر مشکلات سلامتی شود، اما غذاهای ضدالتهابی می‌توانند به کاهش آسیب کمک کنند.

تامبورلو می‌گوید: ممکن است با خوردن میوه‌ها و سبزیجات، غلات کامل، چربی‌های سالم و لوبیا و حبوبات، انرژی بیشتری، هضم بهتر و حتی خلق و خوی بهتری داشته باشید.

این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: سعی کنید هر بار که غذا می خورید چند وعده غذای ضدالتهاب بگنجانید تا به عملکرد بدن شما کمک کند و بهترین حالت را داشته باشد.

– روز خود را با یک کاسه اسموتی بلوبری و گیلاس با پروتئین بالا شروع کنید.

– صبح را با دوز میوه مغذی به شکل یک کاسه اسموتی شروع کنید: زغال اخته، گیلاس و پودر پروتئین مورد علاقه خود را با هم مخلوط کنید و بادام را روی آن قرار دهید.

– توت ها (به خصوص زغال اخته وحشی) و گیلاس هر دو منابع غنی آنتی اکسیدان ها هستند، مواد مغذی که به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب کمک می کنند.

به گزارش سینا پرس فارس، تامبورلو گفت: “آنتی اکسیدان ها را نینجاهای مبارزه کننده با التهاب در نظر بگیرید. آنتی اکسیدان های موجود در زغال اخته با مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث ایجاد استرس اکسیداتیو در بدن می شوند، از التهاب جلوگیری می کند.”

آجیل اضافه شده منبع خوبی از چربی ها و فیبر سالم و همچنین ویتامین E، آنتی اکسیدان دیگر است.

مخلوط کردن در یک پیمانه پودر پروتئین می تواند به سیر نگه داشتن شما کمک کند و از متابولیسم سالم و بافت ماهیچه ای حمایت کند.

از آب استخوان بنوشید

به گفته تامبورلو، تعویض یک فنجان داغ آب استخوان با یکی از نوشیدنی‌های معمولی روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا مواد مغذی بیشتری به روز خود اضافه کنید.

پروتئین، کلاژن و اسیدهای آمینه موجود در آب استخوان علاوه بر فواید دیگری مانند حمایت از استخوان‌ها، مفاصل و پوست سالم به کاهش التهاب کمک می‌کنند.

او آبگوشت استخوان Azuluna Foods را به عنوان یک منبع باکیفیت و بهترین گزینه برای نوشیدن جرعه پیشنهاد می کند.

برای ناهار، سالاد یونانی غنی از مواد مغذی را با مرغ امتحان کنید

تامبورلو یک سالاد یونانی با گوجه فرنگی، اسفناج، فتا و تکه های مرغ جوجه گردان را پیشنهاد می کند، همراه با پیتای گندم کامل برای یک وعده ظهر.

تامبورلو گفت: اسفناج یک منبع غنی از آنتی اکسیدان کورستین است که می تواند ارزش غذایی سبزیجات مخلوط را تقویت کند، در حالی که گوجه فرنگی یک غذای فوق العاده مملو از آنتی اکسیدان دیگری به نام لوتئین است.

او گفت: «وقتی نوبت به تولید می‌رسد، «رنگین کمان را بخور» یک استراتژی خوب برای اطمینان از دریافت طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

برای تقویت بیشتر آنتی اکسیدان ها و اسید اولئیک مبارزه کننده با التهاب، غذا را با روغن زیتون به پایان برسانید.

پودینگ چیا با مرکبات یک میان وعده سالم و سیر کننده است.

یک پودینگ با دانه‌های چیا پر فیبر و بخش‌های پرتقال می‌تواند به جلوگیری از هوس‌های بعد از ظهر کمک کند و شما را از دستیابی به غذاهای فرآوری‌شده شیرین مانند کوکی‌ها، گرانولا بسته‌بندی‌شده و مواردی از این دست باز دارد.

اگر قرار است یک غذای بسته بندی شده بخورید، ابتدا مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید.

تامبورلو گفت: “برای یافتن منابع پنهان قند اضافه شده و کربوهیدرات های تصفیه شده که به التهاب کمک می کنند، به حقایق تغذیه ای و برچسب مواد تشکیل دهنده نگاه کنید.”

یک کاسه ماهی سالمون و سبزیجات برای شام حاوی آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم بیشتری است.

تامبورلو گفت، یک راه خوشمزه برای تکمیل وعده های غذایی روزانه خود از غذاهای ضد التهاب، ماهی قزل آلا (و چاشنی های خوش طعم مورد علاقه شما) روی برنج قهوه ای، همراه با آووکادو، هویج رنده شده و نخود فرنگی است.

ماهی سالمون می تواند منبع مناسب و مقرون به صرفه ای از پروتئین و چربی های سالم باشد، به خصوص اگر انواع منجمد یا کنسرو شده را انتخاب کنید.

به عنوان یک امتیاز، فیبر موجود در برنج قهوه‌ای و ادامام نیز از باکتری‌های سالم در سیستم گوارشی شما حمایت می‌کند که می‌تواند به فواید آن اضافه کند.

تامبورلو گفت: سلامت روده نقش مهمی در جلوگیری از التهاب دارد. همان غذاهایی که با التهاب مبارزه می‌کنند، می‌توانند سلامت روده را بهبود ببخشند، مانند میوه‌ها، سبزیجات، لوبیاها و حبوبات و غلات کامل با فیبر بالا و پربیوتیک.

التهاب که بخشی از سیستم درمانی طبیعی بدن است، به مبارزه با آسیب و عفونت کمک می‌کند؛ اما این التهاب فقط در پاسخ به آسیب و بیماری اتفاق نمی‌افتد. گاهی سیستم ایمنی به دلایل نامشخصی بدون آسیب و عفونت وارد عمل می‌شود و چون چیزی برای مبارزه وجود ندارد و وظیفه‌ی آن محافظت از بدن است شروع به از بین بردن مفاصل سالم، شریان‌ها و اندام‌ها می‌کند.

منبع: Inside

مترجم: فتانه حق پرست

خروج از نسخه موبایل