نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تشکیل ۶۵۰ هسته حل مساله دانشجویان مستعد در سال ۱۴۰۲

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از تشکیل بیش از ۶۵۰ هسته حل مساله دانشجویان مستعدبرتر و ۱۰۰ هسته حل مساله اساتید سرآمد و نخبه در کشور در سال جاری خبر داد و گفت: نزدیک به ۶ هزار دانشجو مستعد و ۵۰۰ نفر از اساتید برگزیده و نخبه در این هسته‌ها حضور می‌یابند.

ناصر باقری‌مقدم افزود: یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب مشارکت نخبگان در حل مسایل کشور است و به همین منظور در سال گذشته ۴۷۰ هسته حل مساله دانشجویان مستعد با راهبری اساتید منتخب در حوزه‌های مختلف فنی و مهندسی و علوم انسانی تشکیل شد.

وی ادامه داد: در طرح هسته‌های مساله‌محور، در حال حاضر قریب به سه هزار نفر از دانشجویان مستعد درگیر مسایل کشور هستند و شیوه نامه حل مساله توسط اساتید نخبه نیز تدوین و ابلاغ شده است.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان به طرح بورسیه دانشجویان در صنعت اشاره کرد و گفت: در سال گذشته طرح بورسیه نخبگان در صنایع بزرگ استان‌های مختلف تصویب و با همکاری وزارت علوم به مرحله اجرا رسید.

باقری مقدم خاطرنشان کرد: در این طرح مستعدان در مقاطع کارشناسی، به مدت حداقل ۲ سال، بورسیه صنایع و شرکت‌های دانش بنیان شده و با حضور ۲ روز در هفته، کارآموزی خود را سپری می کنند و در طول این مدت بیمه و کمک هزینه دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون قریب به ۱۰۰ نفر جذب بورسیه شده‌اند، افزود: در این طرح، مستعدان در صورت رضایت مندی صنعت، می‌توانند طرح سربازی خود را در صنعت یا شرکت دانش بنیان انجام دهند و در نهایت به استخدام مجموعه درآیند. این طرح در شروع با استقبال مناسبی روبرو شده و رتبه‌های برتر کنکور اشتیاق استفاده از این بورسیه را دارند.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است که در سال جاری، حداقل هزار نفر دانشجویان مستعد از طرح بورسیه صنعتی استفاده کنند.

به گفته باقری‌مقدم، سالانه نزدیک به سه هزار نفر از طرح جایگزین سربازی با انجام طرح پژوهشی استفاده می‌کنند و تا کنون بیش از ۲۰هزار نفر از طرح سربازی استفاده کرده‌اند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل