تیم فارس برگزیده پنجمین جشنواره جابرابن حیان کشور

تیم دانش‌آموزان ابتدایی استان فارس، با ارائه 10 پروژه علمی و خلاقانه، موفق به کسب عنوان برتر پنجمین جشنواره جابرابن حیان کشور شد.

همچنین پانیا فولادفر، دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی، موفق به دریافت نشان افتخار کودک مولف از دست معاون رئیس‌جمهور شد. این اولین بار است که یک دانش‌آموز کلاس اول ابتدایی، به‌عنوان مولف کتاب در کشور مطرح و از وی قدردانی می‌شود.

نمایشگاه مرحله کشوری جشنواره جابرابن حیان از ۲۳تا ۲۵ مرداد در تهران برگزار شده بود و آثار و پروژه‌های دانش‌آموزان فارسی نیز در این نمایشگاه عرضه شد.

براساس این گزارش، در این دوره از جشنواره جابرابن حیان ۱۴۶ هزار و ۱۴۳ پروژه توسط ۸۰ هزار و ۱۱۴ دانش‌آموز  در مرحله مدرسه‌ای و ۶۱ هزار و ۶۵۱ پروژه توسط ۲۶ هزار و ۷۰۵ دانش‌آموز در مرحله منطقه‌ای و ۴۷۰ پروژه توسط 8۶۶ دانش‌آموز در مرحله استانی از استان فارس شرکت کرده بودند.

همچنین دانش‌آموز مولف نیز با کتاب موهای فراری و از بین 5 دانش‌آموز مولف کتاب، به مرحله نهایی جشنواره جابرابن حیان راه یافته بود.

به گزارش ایسنا، در این دوره از جشنواره جابرابن حیان کشور، سوگند رنجبر با پروژه صندلی کارا، آرین روان‌روی با پروژه نرم افزار آسان ریاضی، نگین ابوالاحراری با پروژه عصای جادویی، کیمیا علیرضایی با پروژه آسانسور لباس، محمدحسن لیاقت با پروژه نرم‌افزار بره ناقلا در دنیای ریاضی، زهرا میرشکاری با پروژه گل نور، علی دیده‌جهان با پروژه راحت گستر، امیرمحمد شیبانی با پروژه وسیله آموزشی محور اعداد؛ آموزشگر خاموش، آیدا یعقوبی با پروژه دستگاه باز و بسته کننده لامپ، آیدا شمشیری با پروژه تخته پاک کن جادویی و باران حسن‌پور با پروژه طبقه بندی لانه حشرات، در بخش دانش‌آموزان خلاق همچنین پانیا فولادفر، با کتاب موهای فراری، در بخش دانش‌آموز مولف،  شرکت کرده بودند.

این دانش آموزان از  نواحی چهارگانه شیراز، عشایر سیار و آباده موفق شدند به مرحله نهایی جشنواره جابرابن حیان راه پیدا کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا