نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راهکار روسیه و چین برای دور زدن تحریم ها به کمک ارزهای ملی

طی یک سال گذشته روسیه به دلیل حمله نظامی به اوکراین با تحریم های گسترده ای از سوی آمریکا و اروپا مواجه شده است. در این میان روسیه تلاش می کند با اعمال راهکارهایی همچون استفاده از ارزهای ملی در تجارت با چین، تحریم ها را دور بزند.

به گزارش سیناپرس، دو کشور چین و روسیه در نظر دارند با هدف دور زدن تحریم های غرب، از ارزهای ملی خود برای تجارت دو جانبه بین خود استفاده کنند. در این راستا کیانگ ژیائویون، مدیر مرکز مطالعات روسیه و آسیای مرکزی در مؤسسه مطالعات بین‌المللی شانگهای، روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: استفاده از ارزهای ملی در پرداخت‌ های تجاری بین روسیه و چین به کاهش تأثیر تحریم‌های غرب کمک می ‌کند.

وی با تاکید بر این موضوع که استفاده از یوان یا روبل در پرداخت‌ ها امیدوارکننده‌ ترین راه برای دور شدن از سیستم پرداخت غربی است، افزود: مطمئناً شرکت ‌های چینی یوان را به دلیل نرخ مبادله نسبتاً ثابت آن ترجیح می ‌دهند. تا آنجا که من می ‌دانم، شرکت‌های روسی نیز یوان را انتخاب می ‌کنند.

کیانگ در ادامه توضیحاتش گفت: با این حال، یک موضوع مربوط به زیرساخت های پرداخت های مالی دوجانبه وجود دارد که هنوز باید روی آن کار شود.

این کارشناس خاطرنشان کرد: بازگشت به سیستم مبادله یک گزینه “افراطی” برای فرار از تاثیر تحریم های غرب در تجارت است. این یک اقدام مهم و تاثیر گذار است؛ بنابراین، یوان برای تجارت بین دو کشور اولین گزینه است. استفاده از ابزار های پرداخت دوجانبه در تجارت بین روسیه و چین امن تر خواهد بود.

به گزارش سیناپرس، این کارشناس در خاتمه توضیحاتش خاطر نشان کرد: شرکت هایی که نقل و انتقالات بسیار بزرگ انجام می دهند با مشکلاتی روبرو هستند. البته این موضوع برای شرکت های کوچک و متوسط چندان موثر نبوده و می تواند کاملا راهگشا باشد.

مترجم: رضوان خندان

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل