ون جدید لکسوس را بشناسید

شرکت خودروسازی لکسوس که بخش لوکس شرکت تویوتا محسوب می شود، اعلام کرد در نظر دارد نسل دوم خودروی لوکس LM خود را روانه بازار کند.

به گزارش سیناپرس، شرکت خودروسازی لکسوس قصد دارد ون لوکس LM را پنج روزدیگر به طور رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای در ۱۸ آوریل رونمایی کند. گفته می شود این محصول با هدف ارائه یک تجربه راحت و مجلل برای مدیرانی که خواهان یک خودروی شای بلند یا سالن با راننده نیستند، روانه بازار می شود.

نسخه لکسوس LM فعلی به طور رسمی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۱۹ معرفیه و از سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو بر اساس پلتفرم تویوتا آلفارد ساخته شده است که از سال ۲۰۰۲ در بازارهایی مانند چین، روسیه و خاورمیانه به فروش می رسد.

جزئیات تفاوت بصری LM نسل دوم با مدل فعلی هنوز مشخص نیست با این حال، این شرکت یک تصویر پیش ‌نمایش تیره شده از این خودرو منتشر کرده که نمی توان در آن جزئیات خاصی را مشاهده کرد.

مشخصات پیشرانه های LM نیز هنوز اعلام نشده، اما احتمالا LM 350 از یک موتور بنزینی 3.5 لیتری همراه با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک استفاده کرده و ۲۹۱ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۷  ثانیه است.

به گزارش سیناپرس، همچنین انتظار می ‌رود که لکسوس یک موتور هیبریدی LM 300h را با ترکیب یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی با دو موتور الکتریکی برای مجموع قدرت ۱۹۴ اسب ‌بخار عرضه کند. این موتور در چندین مدل هیبریدی دیگر لکسوس از جمله Lexus IS 300h، Lexus UX 250h، Lexus NX 300h و Lexus RC 300h نیز استفاده می شود.

همانند نمونه های پیشین، انتظار می‌رود LM جدید در قالب‌ های چهار و هفت صندلی عرضه شود. هر دو نسخه خودروی فعلی دارای صندلی‌های خوابیده با انتخابی از هفت عملکرد ماساژ و فوم حافظه دار هستند که فقط در صندلی‌های عقب استفاده می ‌شود.

به گزارش سیناپرس،یک پانل شیشه ای را می توان بین صندلی های جلو و عقب قرار داد که محفظه سرنشینان را از هم جدا کرده و امکان حفظ حریم خصوصی بیشتر را برای سرنشینان فراهم می کند.

لکسوس LM فعلی با هدف افزایش بهبود راحتی و آسایش مسافران، بر روی چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی کاهش‌دهنده سر و صدا با کروم متالیک سوار می ‌شود.

به گزارش سیناپرس، در خاتمه گفتنی است توجه همیشگی لکسوس به ایمنی در خودروی های خود بسیار زیاد بوده و انتظار می‌رود که این سیاست در مدل جدید نیز مشاهده شود. نسل قبلی به صورت استاندارد با ویژگی‌های ایمنی مانند کمک راننده هوشمند پیش از تصادف، مدیریت هوشمند حفظ فاصله بین خطوط، کروز کنترل هدایت شونده توسط رادار، نظارت بر نقاط کور و کمک ترافیک متقابل عرضه شد.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا