نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جلوگیری از مهاجرت پژوهشگران با توسعه کسب و کار در کشور

نصرت الله ضرغام در نخستین نشست هم‌اندیشی با تعدادی از فعالان کسب و کار ضمن تشریح اهداف و ماموریت بنیاد ملی علم ایران و گزارش اجمالی در خصوص عملکرد حمایتی صندوق اظهار کرد: سازمان‌ها باید به نوآوری، خلاقیت و ابتکار تاکید داشته باشند، زیرا رمز بقاء و توسعه سازمان‌ها خلاقیت‌ها، نوآوری و ایده پردازی‌ها آنها است.

وی آمادگی صندوق را برای کمک به تحقیق و توسعه کسب و کارهای کشور اعلام و تصریح کرد: در این راستا می‌توان از شبکه پژوهشگران کشور استفاده کرد و با سفارش بخش خصوصی از توانمندی‌های پژوهشگران در تمام دانشگاه‌های کشور بهره مند شد.

ضرغام در ادامه به اهمیت توسعه دارایی‌های فکری و معنوی در کشور اشاره و تصریح کرد: 80 درصد تولید ثروت در کشورهای توسعه یافته بر مبنای دارایی‌های فکری است و 20 درصد بر مبنای دارایی‌های فیزیکی و این نسبت در کشورهای دیگر معکوس است و ما باید تلاش کنیم تا تولید ثروت در کشور ما با استفاده از دارایی‌های فکری و معنوی انجام شود.

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت پژوهشگران کشور باید ظرفیت تحقیق و توسعه کسب و کار کشور توسعه یابد.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست علاوه بر اشاره به اهمیت حمایت از کارآفرینان کشور، بر این نکته تاکید شد که حضور فعالان کسب و کارهای کشور، کارآفرینان و حوزه‌های پژوهش، فناوری و نوآوری در کنار یکدیگر می‌تواند باعث رشد و توسعه آموزش و پژوهش شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل