افتتاح شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس

به گزارش روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) ،با راه اندازی شاخه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، امکان استفاده از تمامی چهار میلیون مدرک علمی و منابع اطلاعاتی به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی برای مراجعان به این کتابخانه فراهم است. 
از این پس مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس همچون سایر شاخه های مرکز منطقه ای در کشور، دسترسی وسیع بدون محدودیت به متن کامل مقالات الکترونیکی فارسی، مقالات الکترونیکی عربی، مقالات کنفرانس ها، اطلاعات کتابشناختی و متن کامل برخی از پایان نامه های انگلیسی و محتوای پایگاه های موضوعی موجود در وب سایت مرکز منطقه ای را خواهند داشت.
این منابع شامل بیش از دو میلیون مقاله انگلیسی، 24 هزار عنوان مقاله عربی از کشورهای اسلامی، 830 هزار مقاله فارسی، 46هزار کتاب، 63 هزار مقاله از کنفرانس ها، نقشه ها، پایان نامه ها، 36هزار طرح تحقیقاتی در قالب چکیده و یا متن کامل، 58 هزار عنوان مقاله روزنامه ها است. 
دکتر کوروش کمالی سروستانی رییس مرکز اسناد گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی مؤسسه ای آموزشی، علمی، پژوهشی و خدماتی است که در دو بخش کتابخانه ملی و اسناد ملی به فعالیت تخصصی می پردازد و همواره برای همکاری با سازمان های اطلاع رسانی آمادگی دارد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا