دروازه بهشت در کوهستان ژانگ جیاجی

کوهستان تیانمن که به دروازه بهش شهرت دارد با ارتفاع 131 متر و عمق بیش از 60 متر می تواند هر بیننده ای را تا مدتها در محیط خود مجذوب سایه های زیبای تک تک صخره ها کند،  این محیط زیبا از دور درست مانند دروازه ای رو به نور به نظر می رسد .

ین کوهستان با غارهای طبیعی بسیار دیدنی پوشیده شده است که قدمت این غارها در برخی موارد سال 263 پس از میلاد اعلام شده است همچنین بر روی این کوهستان تله کابین های ویژه ای طراحی شده اند که بیش از 7 هزار و 455  متر طول دارند .

علت اصلی نام گذاری این منطقه را می توان به دروازه ویژه ای که در ابتدای متن به آن اشاره شد دانست، این دروازه به اعتقاد زمین شناسان در اثر شکستن یک صخره بزرگ و سقوط قسمتی از آن به وجود آمده است  و اهالی منطقه نیز این محیط را ویژه و استثنایی می دانند و آن را نمادی برای فرهنگ چینی به حساب می آورند، فرهنگی که قدمتی بیش از دو قرن دارد . همچنین این کوهستان به عنوان مرتفع ترین نقطه گردشگری در کل چین نیز به حساب می آید و بومیان منطقه بنا به تفسیرخود درباره این منطقه می گویند که هر انسانی در این کوهستان خود را به خدا نزدیکتر خواهید دانست و در حقیقت  دروازه بهشت نزدیکترین نقط زمین به خدا خواهد بود . در این منطقه یک معبد بزگ نیز وجود دارد که با نام معبد تیان من شان شناخته می شود و افرادی که به تمرکز و مدیتیشن علاقه دارند به صورت دائم به این منطقه رفته و به این معبد سر می زنند .

اهالی منطقه و ساکنین آن به صورت عمومی گیاه خوار هستند و بیش از 80 درصد ساکنین منطقه به صورت کامل تنها از گیاهان محلی استفاده می کنند ، در این منطقه گونه های گیاهی متنوعی وجود دارند و همچنین درختان بسیار کهنسالی نیز به چشم می خورند که قدمت تعدادی از آنها بسیار بالا به نظر می رسد، از نظر گونه جانوری نیز بیش از 100 گونه پرنده و 200 گونه جانور در این کوهستان زندگی می کنند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا