نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ چه تفاوتی با نسخه قبلی دارد؟

میتسوبیشی اوتلندر به طور کامل برای مدل سال ۲۰۲۲ بازطراحی شد، اما مدل هیبریدی پلاگین آن (PHEV) اینگونه نبود. این مدل نیز اخیرا با پیکربندی مجدد ظاهری عضلانی تر پیدا کرد که به شرح آن می پردازیم.

به گزارش سیناپرس، در یک نگاه میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۳ نسبت به نسل قبلی بسیار بهبود یافته، اما در میزان مصرف سوخت پیشرو نیست. این مدل همچنین دارای کیفیت رانندگی بهتر در مقایسه با رقبا بوده و یکی از بهبود یافته ترین خودروهایی که امسال دیده شده است.

بررسی های قبلی از اوتلندر بنزینی استاندارد در سال گذشته نشان داد که این خودرو یکی از بهترین گزینه ها در بخش کراس اوورهای کوچک است. میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۲۲ در مقایسه با اکثر خودروهای هم دوره خود، یک خودروی خانوادگی کم‌هزینه، کارآمد و مجهز است که دارای گزینه هایی چون ردیف سوم صندلی و قدرت یدک کشی مناسب است.

گفته می شد که این خودرو فقط یک چیز کم دارد و آن نداشتن گزینه هیبریدی است. اما میتسوبیشی قول داد که PHEV نیز بروز رسانی خواهد شد و اکنون مدل پلاگین هیبریدی آن وارد بازار شده است.

اکثر تغییرات میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2023 تقریباً مشابه تغییراتی است که در مدل بنزینی ایجاد شده است. فضای داخلی نسبت به طراحی ارزان‌قیمت نسل قبلی بسیار بهبود یافته است، به علاوه کیفیت سواری، توانایی رانندگی و صدای داخلی نیز بسیار ارتقا یافته است.

موتور اوتلندر ۲۰۲۳ در قالب هیبریدی پلاگین آن یک موتور ۲٫۴ لیتری و دو موتور الکتریکی دارد. یک باتری لیتیوم یون ۲۰ کیلووات ساعتی در این خودرو قرار دارد. خروجی کامل سیستم ۲۴۸ اسب بخار بوده و همه مدل ها دارای سیستم چهار چرخ محرک فوق العاده تمام چرخ میتسوبیشی (S-AWC) استاندارد هستند.

برد تخمینی در زمان تمام الکتریک اوتلندر PHEV 2023 حدود ۶۱ کیلومتر در هر بار شارژ بوده و پس از آن ۶۱۲ کیلومتر با بنزین خواهد رفت. در تست های اولیه به طور متوسط حدود ۵۶ کیلومتر در هر شارژ هنگام رانندگی در ترافیک شهری به دست آورد. مصرف سوخت ترکیبی برای میتسوبیشی اوتلندر ۳٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

میزان شارژ داین خودرو به دسترسی شما و مدلی که انتخاب می کنید بستگی دارد. دوشاخه ۲۴۰ ولتی ۵۰ آمپری این خودرو تنها در شش ساعت از نزدیک به صفر به طور کامل شارژ می کند. برای اکثر مردم، با توجه به اینکه موتور بنزینی بدون توجه به وضعیت شارژ باتری پلاگین کار می کند، نداشتن پریز اختصاصی مشکلی نیست.

سایر گزینه‌های پلاگین برای شاسی ‌بلندهای با اندازه مشابه، به‌ویژه هیوندای توسان پلاگین هیبریدی و تویوتا راو4 پرایم، مسلماً کارآمدتر هستند. اما هیچ ‌کدام از این دو به اندازه اوتلندر در رانندگی جذاب نیستند و یا حس ممتازی ندارند. بالاترین مدل این خودرو حدود ۴۷ هزار دلار قیمت دارد که بیش از قیمت قابل رقابت با رقبای مشابه است.

به گزارش سیناپرس، میتسوبیشی اوتلندر PHEV 2023 مانند از نظر راحتی داخلی، طراحی کلی و ارگونومی روزانه، نسبت به نسل قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است. این مدل نسبت به گذشته دارای صندلی راحت تر، فضای بار مفیدتر، ظاهر بیرونی مدرن تر و چشم نواز و پیشرانه و شاسی لذت بخش تر است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

منبع: newatlas

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل