مروری بر خواص شگفت‌آور روغن آرگان برای سلامتی پوست و مو

روغن آرگان یک روغن آرایشی محبوب است که قرن هاست توسط مردم مراکش برای بهبود ظاهر و سلامت مو استفاده می شود. روغن آرگان در سال‌های اخیر به دلیل فواید بی‌شمارش، از جمله پتانسیل آن برای تقویت رشد مو در سراسر جهان محبوبیت پیدا کرده است.

به گزارش سیناپرس اردبیل، روغن آرگان از دانه درختان آرگان بومی مراکش استخراج می شود. این روغن منبع غنی از ترکیبات مفید مانند اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و آنتی اکسیدان ها است. این ترکیبات به محافظت، تغذیه و مرطوب کردن پوست، مو و ناخن کمک می کند و همچنین ممکن است فواید ضد التهابی و ضد پیری داشته باشد و به رشد مو کمک کند.

روغن آرگان حاوی چندین اسید چرب ضروری از جمله اولئیک، لینولئیک و پالمتیک است. این اسیدهای چرب به رشد مو کمک می کنند زیرا مو و پوست سر را تغذیه می کنند، گردش خون را در فولیکول های مو تحریک و از ریزش مو جلوگیری می کنند.

روغن آرگان همچنین سرشار از ویتامین E است که دارای خواص آنتی اکسیدانی برای محافظت از مو در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد است.

این روغن مفید همچنین حاوی استرول های گیاهی است که به کاهش التهاب و تحریک پوست سر کمک می کند. این می تواند برای کسانی که از بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما رنج می برند مفید باشد.

روغن آرگان چه خواص مفیدی برای موی سر دارد؟

بهبود رشد مو: روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که با تحریک پوست سر و تغذیه فولیکول های مو به رشد مو کمک می کند.

جلوگیری از ریزش: روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان هایی است که از سطح پوست سر محافظت می کند و می تواند به کاهش ریزش مو به دلیل آسیب عوامل خارجی کمک کند. هنگامی که مو مرطوب و محافظت می شود، احتمال شکستن مو نیز کمتر است.

مرطوب‌سازی: یکی از فاکتورهای مفید روغن آرگان، توانایی آن در مرطوب کردن مو و پوست سر است. افزودن رطوبت به مو می تواند به محافظت از آن در برابر آسیب، بهبود ظاهر کلی مو و همچنین محافظت از آن در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

کاهش موخوره: اسیدهای چرب موجود در روغن آرگان به رام کردن موخوره و پف کردن کمک می کند. روغن آرگان با صاف کردن موها می تواند به ایجاد ظاهری براق و براق تر کمک کند.

ایجاد درخشندگی: روغن آرگان می تواند به موهای کدر و بی روح درخشندگی بدهد. می تواند به انعکاس نور کمک کند و ظاهری براق و سالم به آن بدهد.

چگونه روغن آرگان را استفاده کنیم؟
راه های زیادی برای استفاده و مالیدن روغن آرگان به مو برای کمک به رشد مو وجود دارد. یکی از محبوب ترین روش ها ماساژ مستقیم روغن روی پوست سر است. این می تواند گردش خون را در فولیکول های مو تحریک کرده و پوست سر را تغذیه کند. برای استفاده از روغن آرگان برای ماساژ پوست سر، چند قطره روغن با کیفیت بالا را به نوک انگشتان بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

مضرات استفاده از روغن آرگان چیست؟
روغن آرگان تقریباً برای همه افراد ایمن و مؤثر است. با این حال، هنگامی که به طور منظم استفاده می شود، می تواند برخی از اشکالات خفیف داشته باشد. اکثر افراد احساس سنگینی یا چربی روی موها را گزارش می دهند که می تواند برای برخی افراد نامطلوب باشد. یکی دیگر از معایب استفاده از روغن آرگان این است که می تواند گران باشد. این یکی از گران‌ترین روغن‌های مو در بازار است و در صورت استفاده طولانی‌مدت از آن باید این موضوع را نظر گرفت.

یک عیب غیر معمول اما قابل توجه واکنش آلرژیک است. اگرچه برای اکثر افراد بعید است، اما آزمایش ناحیه کوچکی روی پوست سر قبل از استفاده ضروری است. این می تواند از واکنش های آلرژیک در پوست سر، گردن یا پیشانی، جایی که مو با آن تماس می گیرد، جلوگیری کند. اگرچه روغن آرگان مفید است و دارای معایب کمی است، مهم است که توجه داشته باشید که محصولات مراقبت از مو برای همه متفاوت است و یافتن بهترین محصول متناسب با نیازهای شما ضروری است.

پاسخ به چند سوال:
آیا می توانیم هر روز از روغن آرگان استفاده کنیم؟
روغن آرگان را می توان روزانه استفاده کرد. شامپوهای آرگان گزینه های عالی برای استفاده روزمره هستند و می توان آنها را به صورت آنلاین یا در خرده فروشی های محلی که محصولات با کیفیت روغن آرگان می فروشند خریداری کرد.

آیا قبل از خواب می‌توانیم از روغن آرگان استفاده کنیم؟
استفاده از محصولات روغن آرگان قبل از خواب ایده خوبی است، زیرا می تواند از احساس سنگینی یا چربی در طول روز جلوگیری کند. روغن آرگان را می توان در شب به موها زد و کلاه خواب می تواند از رسوب روغن روی بالش یا ملحفه جلوگیری کند.

آیا بعد از استفاده از روغن آرگان باید موهای خود را با شامپو بشوییم؟
در حالت ایده آل، روغن آرگان در تمام روز در صورت استفاده در محصولات حالت دهنده، و بیش از 30 دقیقه در صورت استفاده از ماسک روغن مو، در مو باقی می ماند. با این حال، اگر روغن آرگان در شب استفاده شود، شستن موها در صبح می تواند بسیار مفید باشد.

منبع: health news

مترجم: تقی قاسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا