نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رونمایی از طرح مفهومی کاوشگر سیاره زهره

طی سال های اخیر سازمان های فضایی مختلف در سطح جهان برنامه های مختلفی را برای اکتشافات فضایی در دستور کار قرار داده و عمدتا برنامه های آن ها بر اکتشاف ماه و مریخ متمرکز است. در این شرایط آژانس فضایی روسیه تلاش های خود را بر حوزه مطالعات زهره قرار داده است.

به گزارش سیناپرس، مدیر موسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه روز دوشنبه اعلام کرد: مطالعات طراحی مفهومی فضاپیمای Venera-D برای اکتشاف زهره در اواخر سال ۲۰۲۳ تا اوایل سال ۲۰۲۴ آغاز می شود.

آناتولی پتروکوویچ در این رابطه گفت: طراحی اولیه کاوشگر زهره یا همان ونوس در حال حاضر تحویل داده شده است و ما در حال آماده شدن برای شروع مرحله دوم طراحی و ساخت این فضاپیما در اواخر امسال یا حداکثر اوایل سال آینده هستیم. باید بر این نکته تاکید کنم که در حال حاضر این طرح مفهومی است.

ناتان ایسمونت، پژوهشگر ارشد مؤسسه تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه در ادامه توضیحات همکارش، افزود: پرتاب این ماموریت در سال ۲۰۲۹ برنامه ریزی شده است.

به گزارش سیناپرس،ماموریت Venera-D از یک ماژول فرود و یک فضاپیمای مداری تشکیل شده است. این فضاپیما قرار است با استفاده از فضاپیمای حامل سنگین Angara-A5 به فضا پرتاب شود.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل