نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یافت باکتری های روغن خوار در دریای ژاپن

سینا

باکتری های مقاوم در برابر یخبندان که روغن را جذب می کنند در دریای ژاپن یافت شد.

به گزارش سینا پرس فارس، دانشمندان دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) باکتری های تخریب کننده مقاوم در برابر یخبندان را در دریای ژاپن کشف کرده اند که توانایی جذب روغن را نشان داده اند.

بنابراین گزارش، این یافته در آینده به ایجاد یک محصول بیولوژیکی برای تصفیه آب از آلودگی نفتی کمک می کند. این ویژگی در 12 گونه باکتری، از جمله Idiomarina maritima، Gracilibacillus massiliensis، Lechevaleria flava، Jeotgalibacillus marinus یافت شد.

رمزگشایی ژنوم باکتری های جدا شده، درک دقیق تری از مکانیسم های عملکرد ژن ها و آنزیم های دخیل در تجزیه نفت در دریاهای منطقه خاور دور را ممکن می سازد.

آنجلینا مدودوا، مجری پروژه تحقیقاتی، دانشجوی کارشناسی ارشد در مؤسسه اقیانوس جهانی دانشگاه فدرال خاور دور اظهار کرد: در این مرحله از مطالعه، ویرایش ژنوم این میکروارگانیسم‌های با فیزیولوژی و ترکیب سلولی غیرعادی مدنظر نیست، بلکه شناسایی فعال ترین تجزیه کننده های طبیعی نفت و در آینده توسعه یک محصول بیولوژیکی برای پاکسازی آب های دریای ژاپن است.

بر اساس نتایج به‌دست‌آمده، می‌توان فناوری‌های مؤثری برای پایش آلودگی نفتی آب‌های دریا و در آینده فناوری‌هایی برای تصفیه آن‌ها توسعه داد.

مترجم: فتانه حق پرست

منبع: Hayka

خروج از نسخه موبایل