نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازی ابر کارخانه تسلا در چین

شرکت خودروسازی آمریکایی تسلا روز یکشنبه اعلام کرد، یک کارخانه بزرگ جدید در شانگهای می ‌سازد که به تولید باتری های Megapack یا محصول ذخیره ‌سازی انرژی این شرکت اختصاص دارد.

به گزارش سیناپرس، تسلا در حال تاسیس یک ابرکارخانه جدید در چین است. مدیر ارشد شرکت تسلا در مراسم امضای این پروژه در شانگهای گفت: کارخانه جدید قرار است در سه ماهه سوم سال جاری شروع به کار کرده و تولیدات خود را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

این کارخانه در ابتدا ۱۰ هزار واحد مگا پک در سال تولید خواهد کرد که معادل تقریباً ۴۰ گیگاوات ساعت ذخیره انرژی است. این محصولات در سراسر جهان به فروش خواهند رسید.

اطلاعات موجود در وب سایت تسلا نشان می دهد: مگا پک یک باتری قدرتمند است که ذخیره و پشتیبانی انرژی را فراهم کرده و به تثبیت شبکه و جلوگیری از قطع برق کمک می کند.

کارخانه جدید این شرکت در منطقه ویژه لین گانگ چین (شانگهای) منطقه آزاد تجاری آزمایشی قرار خواهد گرفت. ژوانگ مودی، معاون دبیرکل دولت محلی شانگهای، در این رابطه گفت: این پروژه به توسعه صنعت جدید ذخیره انرژی و همچنین تحول سبز و کم کربن شانگهای کمک خواهد کرد.

در ژانویه ۲۰۱۹، تسلا با استفاده از کارخانه گیگا فاکتوری شانگهای، اولین شرکتی شد که از سیاست جدیدی بهره برد که به خودروسازان خارجی اجازه می داد تا شرکت های تابعه کاملاً تحت مالکیت خود را در چین ایجاد کنند.

به گزارش سیناپرس، این اولین ابرکارخانه تسلا در خارج از ایالات متحده است و این کارخانه ۷۱۰ هزار دستگاه خودرو را در سال ۲۰۲۲ تحویل داد که افزایش ۴۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان می دهد.

تائو لین، معاون تسلا در این رابطه گفت: به لطف محیط تجاری عالی در شانگهای و منطقه ویژه Lin-Gang، کارخانه تسلا شانگهای دارای نرخ بومی سازی زنجیره صنعتی بیش از ۹۵ درصدی است.تصمیم تسلا برای ساخت کارخانه بزرگ جدید در شانگهای، سیگنال مثبتی است که نشان می‌دهد اعتماد شرکت‌های خارجی به اقتصاد چین جلب شده و در آن سرمایه گذاری می کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل