نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

کنگره سرطان پستان برگزار شد

این کنگره با مشارکت انجمن بیماری های پستان استرالیا (ASBD) و انجمن جراحان پستان استرالیا و نیوزلند (BreastSurgANZ) با هدف آگاهی از نتایج آخرین پیشرفت ها در حوزه تشخیص و درمان سرطان پستان برگزار گردید.

پیشرفت ها و اختلافات در حوزه تشخیص و درمان سرطان پستان، استراتژی های درمان سرطان پستان، جراحی سرطان پستان، وراثت در سرطان پستان و مدیریت خطر، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی تومور، محورهای اصلی دومین کنگره سرطان پستان استرالیا را تشکیل می دادند.

داگلاس مک میلان از بخش تحقیقات سرطان پستان دانشگاه ناتینگهام (انگلیس)، کریشنا کلو از مرکز سرطان پستان پاریس (فرانسه)، اندی اوانس، مدیر انجمن رادیولوژی پستان انگلیس، فردریک ونتس از دانشگاه هایدلبرگ (آلمان)، پاملا مونستر از مرکز پزشکی سانفرانسیسکو (آمریکا) سخنرانان کنگره ABC2 بودند.

طی چهار روز برگزاری این کنگره، 7 سخنرانی و 65 مقاله از سوی متخصصان و جراحانی از کشورهای مختلف ارائه شدند.

خلاصه سخنرانی دکتر فردریک ونتس

نقش پرتودرمانی در جراحی اونکوپلاستیک (جراحی ترمیمی پستان): کارآزمایی های بالینی تصادفی نشان می دهند، نرخ زنده ماندن بیمارانی که عمل جراحی حفظ پستان (BCS) به همراه پرتودرمانی انجام داده اند، تقریبا برابر با ماستکتومی است.

ادغام روش های جراحی اونکوپلاستیک با سگمنتکتومی حفظ پستان، رویکرد جدیدی است که امکان برداشتن گسترده تر تومور و در نهایت حصول نتیجه مطلوب تر را فراهم می کند. پس از عمل جراحی حفظ پستان و بسته به عوامل خطر مختلف، دوز تابش به محل بستر تومور افزایش پیدا می کند که خطر عود و بازگشت تومور را کاهش می دهد.

مفهوم رادیوتراپی حین عمل (IORT) به عنوان روشی موثر در جراحی حفظ پستان در سطح بین المللی معرفی شده است.

 

ترجمه: معصومه سوهانی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل