در راستای شعار مهار تورم و رشد تولید؛
مهار تورم با استفاده بهینه از منابع و جذب سرمایه های جدید

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری، گفت: دو راه حل مهار تورم در گروی استفاده بهینه از منابع موجود و ورود سرمایه گذاری های جدید است.

هاشم آقازاده، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در گفتگو با سیناپرس گفت:  یکی از پایه های اصلی تحقق دو بُعد شعار” مهار تورم” و “رشد تولید” وابسته به استفاده از روش های دانش بنیان و اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان است.

وی با تاکید بر اینکه شعار مهار تورم از طریق بهبود بهره وری، استفاده بهینه از منابع تحقق پیدا می کند، اظهارداشت: بخش عمده تحقق این شعار وابسته به این است که بتوانیم با استفاده از ابتکارها و روش های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان مسیر مناسبی را طی کنیم. در این مسیر باید از منابعی که در اختیار داریم، استفاده بهینه کنیم. سرمایه گذاری های جدید نیز باید وارد اقتصاد کشور شوند. به عبارت دیگر دو راه حل مهار تورم در گروی استفاده بهینه از منابع موجود و ورود سرمایه گذاری های جدید است.

 وی افزود: اکنون برای استفاده بهینه از منابع و سرمایه گذاری های جدید راه حل های قابل توجهی وجود دارد. مسیر دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان یکی از بهترین راه های ورود سرمایه های جدید است. به جرات می توان گفت اقتصاد دانش بنیان و در دل آن بحث تامین مالی و سرمایه گذاری که زمینه استفاده بهینه از منابع و جذب سرمایه جدید را فراهم می کند، می تواند به طور قابل ملاحظه ای باعث مهار تورم شود.

آقازاده تصریح کرد: در بخش رشد تولید نیز تکلیف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به طریق اولا روشن است. عرصه های دانش بنیان یکی از عرصه هایی هستند که در شرایط سخت بین المللی و مواجه بودن با تحریم های تحمیلی باعث رشد تولید کشور می شود.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری به خبرنگار سیناپرس گفت: عدد و ارقام های امید بخشی که امروزه پیرامون این مساله شنیده می شود و رو به افزایش است، زمینه اش از طریق دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان رخ داده است. این مساله می تواند رشد قابل ملاحظه ای در تولید ایجاد کند.

وی تاکید کرد: امیدواریم، اعتقاد داریم و به جرات اعلام می کنیم که عرصه دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان و در دل آن بحث تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری به طور قابل ملاحظه و مشهودی در مهار تورم نقش دارند. حتی در انتهای سال می توان عملکرد این معاونت در مهار تورم از طریق راهکارهای استفاده بهینه از منابع و جذب سرمایه های جدید را مشاهده کرد. همچنین با توسعه تولیدات دانش بنیان ها می توانیم هر دو شعار را به نحو احسن تا پایان سال محقق کنیم.

گفتگو: فرزانه صدقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا