نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فاصله علم و تخصص از معضلات نظام آموزشی کشور است

به گزارش واحد علوم و تحقیقات، دکتر 'علی عباس پور' روز دوشنبه در دومین روز از جشن دانش آموختگی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی ضمن تبریک سالروز ولادت امام هشتم شیعیان؛ امام رضا (ع) و این جشن دانش آموختگی، ارتقای کیفیت و اجرای استانداردهای جهانی را از اهداف واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد.
وی با ابراز رضایت از روند رو به رشد موفقیت ها و دستاوردهای واحد علوم و تحقیقات اظهار داشت: افزایش فضای آموزشی و تحقیقاتی، تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه های جدید، توسعه رشته های بین رشته ای کاربردی و مورد نیاز کشور، جذب اعضای هیأت علمی نخبه و جوان تنها گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته در واحد علوم و تحقیقات است.
عباس پور به ظرفیت بالای علمی و تحقیقاتی این واحد اشاره کرد و یادآور شد: قرار گرفتن واحد علوم و تحقیقات در بین 750 دانشگاه برتر دنیا براساس رتبه بندی لایدن در سال گذشته و 450 دانشگاه برتر جهان براساس رتبه بندی موسسه سایمگو اسپانیا و همچنین قرار گرفتن در بین 10 دانشگاه برتر در حوزه علوم انسانی و فنی و مهندسی براساس رتبه بندی ISC از جمله توفیقات این واحد دانشگاهی است.
وی با بیان اینکه نباید دانش آموختگی را به منزله قطع ارتباط با دانشگاه دانست، تصریح کرد: ارتباط با دانش آموختگان به منظور برطرف کردن نیاز و حل مسائل و مشکلات آنان از جمله برنامه هایی است که در واحد علوم و تحقیقات همواره به دنبال تحقق آن هستیم. 
رئیس واحد علوم و تحقیقات از آمادگی این واحد دانشگاهی برای حمایت و همکاری در طرح ها، پروژه ها و ایده های نو و کاربردی دانش آموختگان در قالب شرکت های دانش بنیان خبر داد.
آیین دانش آموختگی واحد علوم و تحقیقات طی دو روز برگزار شد که برنامه های روز گذشته (24 مردادماه) ویژه دانشجویان مقطع کارشناسی و برنامه های امروز نیز ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اجرا درآمد.
دانش آموخته کارشناسی ارشد فلسفه علم واحد علوم و تحقیقات با 73 سال سن نیز با حضور مسوولان دانشگاه در مراسم امروز تجلیل شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل