هیوندای آیونیک بهترین خودروی سال شناخته شد

هیوندای آیونیک ۶ برنده جایزه بهترین خودروی سال ۲۰۲۳ شد. این موضوع به طور رسمی امروز پنج شنبه در نمایشگاه خودروی نیویورک اعلام شد.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان و داوران بین المللی در نمایشگاه خودروی نیویورک، برترین خودروی سال ۲۰۲۳ را معرفی کردند. بر این اساس هیوندای آیونیک ۶ برنده جایزه بهترین خودروی سال شد.  این خودروی برقی جایزه برتر را از فهرست نهایی سه فینالیست که شامل ب ام و X1/iX1 و کیا نیرو نیز می‌شد، به دست آورد.

به این ترتیب این شرکت خودروساز کره ای برای دومین سال متوالی این مقام را کسب می کند زیرا در سال گذشته عنوان برترین خودروی سال به هیوندای آیونیک ۵  رسیده بود.

جوایز خودروی سال جهانی که در سال ۲۰۰۳  تأسیس شد، از هفت دسته تشکیل شده است که برندگان آن در کلاس‌ های خودرو های خاص مانند الکتریکی، لوکس، نمایشی و شهری اعلام می ‌شوند. همچنین در این مراسم جوایز مجزای طراحی اتومبیل جهانی و شخصیت سال اتومبیل جهانی نیز به برگزیدگان اعطظا می شود.

به گزارش سیناپرسدر رقابت های سال جاری هیوندای Ioniq 6 در بخش برترین خودروی الکتریکی جهانی نیز با پشت سر گذاشتن BMW i7 و Lucid Air مقام اول را از آن خود کرد.

در رده خودروهای لوکس جهانی ، Lucid Air  توانست طی رقابتی سنگین، جنسیس G90 و BMW 7 Series/i7 را شکست دهد.

کیا EV6 GT  نیز برنده جایزه جهانی خودروی نمایشی سال ۲۰۲۳ در برابر فینالیست هایی شد که شامل نیسان Z و تویوتا GR کرولا بودند.

به گزارش سیناپرس، نکته جالب توجه این است که امسال برای اولین بار بود که هیچ خودروی اروپایی در بین سه فینالیست جایزه World Performance Car قرار نگرفت.

جایزه جهانی خودرو شهری ۲۰۲۳ نیز به سیتروئن C3 اعطا شد. این خودرو جلوتر از Ora Funky Cat و Volkswagen Taigo  قرار گرفت.

هیوندای آیونیک ۶ در جایزه جهانی طراحی خودرو ۲۰۲۳ نیز مقام نخست را به خود اختصاص داده و  و لوسید ایر و رنج روور را در میان فینالیست ها شکست داد.

هیوندای آیونیک 6 و لوسید ایر با نامزدی در سه مورد از شش دسته، در رقابت برای کسب بیشترین جوایز در سال 2023 بودند. BMW i7 در دو بخش نامزد شد.

هیئت داوران خودروی سال جهان متشکل از بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار و سردبیر خودرو در سراسر جهان است که آرا  خود را به صورت مخفی اعلام کرده و نتایج توسط شرکت حسابداری KPMG مطابقت داده می شود.

خودروهای واجد شرایط دریافت این جایزه باید در تیراژ حداقل ۱۰ هزار دستگاه تولید و در حداقل دو بازار عمده، حداقل در دو قاره به فروش برسند.

به گزارش سیناپرس، برندگان قبلی جایزه خودروی سال جهان شامل هیوندای Ioniq 5 (2022)، فولکس واگن ID 4 (2021)، کیا تلوراید (2020)، جگوار I-Pace (2019) و ولوو XC60 (2018) هستند.

مترجم: مهگل غفاری

منبع: autocar

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا