گزارش تصویری از روز اتوبوس ها در مسکو

امروزه بحث اهمیت حمل و نقل و ترابری عمومی در کلان شهرها به عنوان یکی از کلیدی ترین مباحث مدیریت شهری مطرح شده و در این میان اتوبوس ها نقش مهمی بر عهده دارند. استفاده از وسایل نقلیه عمومی علاوه بر کاهش ترافیک، در کاهش تولید آلاینده های جوی و در نتیجه کم شدن آلودگی هوا موثر بوده و مسئولان برنامه ریزی شهری در کشورهای مختلف تلاش می کنند تا فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه را در بین مردم گسترش داده و مردم را به استفاده از این وسیله نقلیه ترغیب کنند.

به طور سنتی مردم روسیه و به ویژه ساکنان کلان شهر مسکو،  روز سیزدهم آگوست را به عنوان روز اتوبوس جشن گرفته و طی این روز از اتوبوس برای تردد استفاده می کنند. در روز اتوبوس، رژه ای از اتوبوس های قدیمی نیز در شهر برگزار شده و مردم می توانند سوار این مدل های قدیمی اتوبوس شوند.

در این میان کشور روسیه با اختصاص دادن روزی ویژه در تقویم سالانه خود به اتوبوس ها، با روش ویژه ای این موضوع را تبلیغ می کند.  به طور سنتی مردم روسیه و به ویژه ساکنان کلان شهر مسکو،  روز سیزدهم آگوست را به عنوان روز اتوبوس جشن گرفته و طی این روز از اتوبوس برای تردد استفاده می کنند. در روز اتوبوس، رژه ای از اتوبوس های قدیمی نیز در شهر برگزار شده و مردم می توانند سوار این مدل های قدیمی اتوبوس شوند.  بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه،  در مراسم روز اتوبوس سال جاری در شهر مسکو، بیش از 40 هزار نفر مشارکت کرده اند. در این گزارش تصویری ، شاهد گوشه هایی از این مراسم هستید.

منبع: xinhuanet

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا