نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

10 اثر ناملموس معنوی ایران ثبت جهانی شده است

 زهرا سادات احمدزاده روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آداب و رسوم عید نوروز، قالی بافی مناطق مختلف کشور، قالیشویان و ادبیات شفاهی از جمله آثار ثبت جهانی است که زنان در آن نقش بسیار مهمی دارند.وی ادامه داد: همچنین در حوزه آثار ملموس کشور شامل بناهای تاریخی و آثار طبیعی ، 31 هزار و 580 اثر در فهرست آثار ملی و 12 اثر در فهرست جهانی ثبت شده است.

احمدزاده با بیان این که روند ثبت جهانی و ملی آثار ملموس و ناملموس کشور در دولت یازدهم شتاب بیشتری گرفته ، تصریح کرد: پرونده های ثبت آثار هم از نظر کیفیت محتوایی و موضوعی و هم از نظر سرعت ارسال در دولت یازدهم وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته داشته است.
مشاور امور بانوان و خانواده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر نقش زنان در حفظ آثار ناملموس معنوی خاطرنشان کرد: امید است با توجه به نگاه ویژه دولت یازدهم به حوزه زنان، بتوان آثار معنوی بیشتری در سراسر کشور برای ثبت ملی و جهانی شناسایی کرد.
شرکت در آیین گشایش دبیرخانه ثبت آثار معنوی چهارمحال وبختیاری، دیدار با بانوان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بررسی شاخص ها و اقدام های حوزه زنان از مهمترین برنامه های سفر احمدزاده به شهرکرد است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل