تشخیص یک ساعته آنفلوانزا با کمک کیت آزمایشی جدید

از ابتدای سال جاری، بسیاری از کشورها شاهد افزایش عفونت‌ های ویروسی مرتبط با آنفلوانزا بوده اند که عمدتاً ناشی از زیرگروه ویروس آنفلوانزای A H3N2 و پس از آن زیرگروه H1N1 است. این ویروس‌ ها می ‌توانند به راحتی از طریق قطرات تنفسی که هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن تولید می ‌شوند، از فرد آلوده سرایت کنند.

به گزارش سیناپرس، تشخیص و درمان به موقع آنفلوانزا می تواند نقش مهمی در پیشگیری از این بیماری داشته باشد. به باور کارشناسان، تشخیص زودهنگام عفونت H3N2/H1N1 برای کنترل شیوع و کاهش عوارض و مرگ و میر مرتبط با آنفلوانزا بسیار مهم است.

به تازگی سازمان مرکزی کنترل استاندارد داروها  CDSCO  آزمایش RT-PCR مبتنی بر تراشه ای را تأیید کرده است که می تواند سویه های H3N2/H1N1 را تنها در یک ساعت تشخیص داده و به این ترتیب بیماری در مراحل اولیه شناسایی می شود.

شرکت سازنده این کیت آزمایشی ادعا می‌کند که این محصول اولین آزمایش Real-Time PCR است که به تشخیص تاییدی عفونت‌ های آنفلوانزا کمک کرده و می‌ تواند نمونه و نتیجه را در مدت یک ساعت ارائه دهد.

این شرکت هندی همچنین بیان می‌ کند:آزمایش جدید H3N2/H1N1 روی دستگاه‌های Truenat موجود که در آزمایشگاه ‌ها و بیمارستان ‌های خصوصی ، کار خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس، سریرام ناتاراجان، مدیر عامل، بنیانگذار و مدیر شرکت Molbio Diagnostics، در این رابطه گفت: با راه اندازی TruenaH3N2/H1N1 توانایی پلت فرم Truenat بیشتر تقویت شده و به مراکز درمانی اجازه می دهد راه حل های آزمایشی کاملی برای بیماری های تنفسی ارائه دهد. این فناوری جدید همچنین به متخصصان مراقبت های بهداشتی این امکان را می دهد که با هر نوع بیماری همه گیر و شیوع بیماری در مراحل اولیه مبارزه کنند.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: thehealthsite

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا