بررسی تکامل سیستم شنوائی در انسان

پژوهشگران اسپانیائی در حال بررسی و مطالعه روند تکاملی سیستم شنوائی انسان در طول تاریخ هستند . به همین دلیل محققان به  بررسی بقایای استخوان های مربوط به سیستم شنوائی یک کودک دو ساله پرداخته اند  که در سال 1970 میلادی و طی بررسی های باستان شناسی در کشور فرانسه به دست آمده بود . این کودک از نژاد انسان های نئاندرتال بوده و مطالعات انجام شده روی سیستم شنوائی وی ، موجب کشف اطلاعات جدیدی از آناتومی  انسان های نئاندرتال شده است . شایان توجه است که در میان این بقایای فسیل شده ، نمونه سالم و دست نخورده استخوان شقیقه سمت چپ و همچنین استخوان موسوم به stapes یا گوش میانی این کودک به دست آمد که این موضوع به پژوهشگران اجازه داد تا با انجام بررسی و مطالعات جدید ، اطلاعاتی جدید درباره تکامل سیستم شنوائی انسان به دست آورند .

در ادامه  این پژوهش ها که در دانشگاه باسک University of the Basque  در کشور اسپانیا انجام شده است ، دانشمندان اقدام به ساخت نمونه مجازی سیستم شنوائی این کودک نئاندرتال کرده و سپس  با بررسی و تحلیل عملکرد آن ؛ سیستم شنیداری این انسان ها را به صورت مجازی بازسازی کردند . در نتیجه این مطالعات ، دانشمندان به وجود تفاوت های ساختاری متعددی در سیستم گوش میانی انسان های نئاندرتال و انسان های امروزی پی بردند که نشان دهنده چگونگی تکامل و تطور سیستم شنوائی انسان در طول تاریخ است .

در همین زمینه آسیر گومز – اولیونسیا Asier Gómez-Olivencia ، پژوهشگر و دیدیرینه شناس عضو این تیم تحقیقاتی در گفتگو با رسانه های خبری اعلام کرد : " ما هنوز به رابطه دقیق ریخت شناسی  و تفاوت های ساختاری سیستم شنوائی انسان نئاندرتال پی نبرده ایم . این موضوع می تواند چالشی جدی برای پژوهش های آتی باشد . "

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا