نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رشد نگران کننده خشونت با سلاح گرم در آمریکا

طی  چند دهه گذشته همواره شاهد بروز خشونت های رخ داده با سلاح های گرم در شهرهای مختلف آمریکا بودیم که گاه این رویدادها به فجایع قتل دسته جمعی شهروندان منجر شده است. یافته های جدید نشان دهنده رشد نگران کننده خشونت با سلاح گرم در آمریکا طی سال های اخیر است.

به گزارش سیناپرس، شرکت های ساخت اسلحه در امریکا قدرت زیادی داشته و همواره بر سیاست های اعمال شده در این حوزه نفوذ دارند. بررسی های جدید نشان می دهد موج اقدامات شرکت‌ های اسلحه ساز به پایان رسیده و اکثر آن ها پس از آخرین قتل عام در مدرسه ‌ای در نشویل از ابراز نظر خود داری کردند.

سی ان ان در گزارشی ویژه در این رابطه نوشت: اخیرا بسیاری از شرکت ‌های آمریکایی در مورد اسلحه سکوت کرده ‌اند. طرفداران ایمنی اسلحه می گویند که شرکت ها و دولت مسئولیت مدنی دارند تا مشتریان و کارمندان خود را از خشونت با سلاح در امان نگه دارند. بر اساس این گزارش، آن ها از خرده فروشان خواسته اند اسلحه های گرم را در فروشگاه های خود ممنوع کرده و در جوامعی که با خشونت اسلحه رنج می برند سرمایه گذاری کنند و به کمک های سیاسی به قانونگذاران مرتبط با انجمن ملی تفنگ در این کشور پایان دهند.

در این گزارش آمده است: برخی از شرکت‌ ها، از جمله تولید کنندگان اسلحه، دلایل مالی خاصی برای مبارزه با محدودیت ‌های اسلحه دارند. سایر کسب ‌و کارها ممکن است باور نداشته باشند که مسئولیت یا نقش آن ‌ها در بررسی بحث اسلحه در آمریکا است و برخی از شرکت ‌ها از ترس ضربه‌ های سیاسی و مخالفت با حامیان حقوق اسلحه در حاشیه قرار دارند.

جولیان زلیزر، استاد تاریخ و روابط عمومی در دانشگاه پرینستون و تحلیلگر سیاسی در این رابطه گفت: اسلحه در حال حاضر یکی از داغ ‌ترین موضوعات کلیدی است. امروزه جامعه آمریکا در رابطه با سیاست های آزادی مالکیت اسلحه، دو قطبی شده و بیشتر شرکت ها هنوز ترجیح می دهند از پاسخ به این نوع سوالات اجتناب کنند.

به گزارش سیناپرس، در نهایت باید اذعان داشت ما طی سال های اخیر شاهد رشد نگران کننده خشونت با سلاح گرم در آمریکا هستیم و مسئولین و سیاستگذاران باید در این زمینه اقدامی عاجل انجام دهند.

مترجم: رضوان خندان

منبع: english.news.cn

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل